وارادات روغن پالم ممنوع نشده است/ سقف تعیین شده برای واردکنندگان همان 30 درصد است

12:09 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۲۱۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: در حال حاضر واردات روغن پالم ممنوع نشده است و اخبار اعلام شده در این زمینه صحت ندارد، بلکه میزان واردات آن براساس سقف 30 درصدی تعیین شده همچنان ادامه دارد. به عبارتی سقف تعیین شده برای واردکنندگان همان 30 درصد است.

: رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: در حال حاضر واردات روغن پالم ممنوع نشده است و اخبار اعلام شده در این زمینه صحت ندارد، بلکه میزان واردات آن براساس سقف 30 درصدی تعیین شده همچنان ادامه دارد. به عبارتی سقف تعیین شده برای واردکنندگان همان 30 درصد است.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره اینکه وزارت بهداشت واردات روغن پالم را ممنوع کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر واردات روغن پالم ممنوع نشده است بلکه میزان واردات آن براساس سقف 30 درصدی تعیین شده قبلی تنظیم شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بدیهی است واردات بیشتر از سهمیه 30 درصدی در سال 93 براساس تفاهمات انجام شده قبلی میسر نخواهد شد، افزود: اینکه وارد کنندگان روغن ترجیح دادند کل سهیمه واردات سال جاری را در 9 ماه اول سال انجام دهند، دلیل نمی‌شود که در سه ماه باقی مانده واردات مازاد بر سهیمه صورت گیرد.

 رئیس سازمان غذا و داروی کشور در خاتمه تصریح کرد: وارد کنندگان می‌توانند در سه ماهه باقی مانده سال جاری سایر روغن‌های مورد تاییدرا به کشور وارد کنند.

گفتنی است؛ محمد قبله، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی روز گذشته اعلام کرده است که وزارت بهداشت طی نامه ای واردات روغن پالم را ممنوع کرده و تا اطلاع ثانوی از ترخیص روغن پالم وارداتی به عنوان مواد اولیه جلوگیری می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *