تورم به 18.18 درصد رسید/ تحقق رشد 4درصدی در 6 ماهه نخست امسال

12:00 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۲۱۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس جمهور در جمع مردم بیرجند با بیان اینکه رکود و تورم 2 معضل بزرگ در ابتدای دولت یازدهم بود،گفت:خوشحالیم بگوییم که تورم به مرز 18 / 18 درصد رسیده است و رشد 4 درصدی را در 6 ماهه نخست امسال داشته ایم.

: رییس جمهور در جمع مردم بیرجند با بیان اینکه رکود و تورم 2 معضل بزرگ در ابتدای دولت یازدهم بود،گفت:خوشحالیم بگوییم که تورم به مرز 18 / 18 درصد رسیده است و رشد 4 درصدی را در 6 ماهه نخست امسال داشته ایم.

به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام حسن روحانی در ابتدای سخنان خود با تقدیر از استقبال پرشور و گرم مردم استان خراسان جنوبی به‌ویژه بیرجند گفت: از ملت بزرگ ایران در ماه محرم و صفر امسال در زمینه عشق به خاندان رسالت، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) ، امام مجتبی (ع) و حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع) که فخر همه ما ایرانیان است و استان های خراسان افتخارشان آن است که در کنار علی بن موسی الرضا (ع) هستند سپاسگزارم.

وی افزود: گرچه خراسان شمالی، جنوبی و رضوی را داریم اما این هر سه خراسان در پناه امام هشتم (ع) هستند.

رییس جمهور با اشاره به اولین روز ربیع الاول و همچنین روز هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه گفت: همه می دانند مبدأ تاریخ ما مسلمانان هجرت نبی مکرم اسلام (ص) از شهر مکه به مدینه بوده است.
وی افزود: این هجرت داستان‌ها، نکته ها، عبرت‌ها و دست‌آموزهای فراوانی دارد.

روحانی با اشاره به اهمیت هجرت پیامبر اسلام (ص) که مبدأ تاریخ مسلمانان قرار گرفته است گفت: ما مسلمانان دارای تاریخ خاص خود هستیم و این از افتخارات خاص تمدن اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به مبدأ تاریخ میلادی که به میلاد حضرت مسیح (ع) برمی‌گردد و تاریخ کشورهای غربی و اروپایی و کشورهای غیراسلامی است افزود: از افتخارات اسلامی است که مبدأ تاریخ از دو پیامبر حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی (ع) است و این به معنی اتصال جامعه اسلامی به نبوت است.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که از برکات ماه ربیع الاول که ماه وحدت است از سیره پیامبر (ص) در زندگی خود بهره ببریم.

وی گفت: به رغم کاهش آب و کم بهره بودن استان خراسان جنوبی از نعمت آب، این استان دارای نعمت بزرگ مردان فرهیخته، عالم ، دانشمند ، ادیب ، فقیه ، فیلسوف است و مردان بزرگی از این سرزمین برخاسته اند.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم بیرجند افزود: همچنین این سرزمین ، جوانان بزرگ و ایثارگری را برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه ها فرستاد .

رییس جمهور گفت: خوشحالم در سفر به خراسان رضوی که چند ماه قبل انجام شد در جوار مرقد امام هشتم خطاب به ملت ایران اعلام کردم که طبق آمار بانک مرکزی ، کشور از رکود خارج شد و این خبر مسرت بخشی بود .

روحانی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آغاز کار خود با دو معضل بسیار بزرگ مواجه بود تصریح کرد : اولین معضل تورم بالای 40 درصد و لازم بود که با کمک مردم و همت مسئولان قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم از 40 به 35 ، از 35 به 34 ، از 34 به 32 و بالاخره به 28 درصد رسیدیم و امروز خوشحالیم بگوییم که تورم به مرز 18 / 18 درصد رسیده است .

وی اضافه کرد : در کنار تورم ما شاهد رکود بودیم یعنی عدم رشد و در سالهای گذشته رشد ما منفی بوده یعنی نه تنها رشد نداشتیم بلکه پسرفت هم داشتیم .

رییس جمهور از رشد 4 درصدی اقتصادی در شش ماه نخست امسال خبر داد.

روحانی افزود: در پایان سه ماهه اول امسال طبق محاسبات بانک مرکزی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد و حرکت رو به جلو در اقتصاد داشتیم و رشد ما بیش از 4 درصد بوده است.

وی گفت: این در حالی است که در سال های 91 و 92 رشد کشور منفی بود و نه تنها حرکت رو به جلو نداشتیم بلکه شاهد رشد منفی نیز بودیم.

روحانی افزود: در سه ماهه نخست امسال، کشور دارای رشد بود و از رکود عبور کردیم و آغاز رونق، شکوفایی و حرکت رو به جلو بود و امروز افتخار دارم که در خراسان جنوبی به ملت بزرگ ایران اعلام کنم که طبق آماری که شب گذشته بانک مرکزی اعلام کرد در سه ماه دوم نیز کشور دارای رشد مثبت بود.

وی گفت: در مجموع در شش ماه نخست امسال دارای رشد 4 درصدی بوده ایم در حالی که در سال 91 منفی 6.8 درصد و در سال 92 کمتر از 2 درصد در این زمینه به ثبت رسیده و امسال نخستین سالی است که دارای رشد مثبت هستیم.

رییس جمهور افزود: وقتی کشوری در دو دوره متوالی سه ماهه رشد دارد به معنای این است که رونق اقتصادی در ایران عزیز وجود دارد.

روحانی گفت: به ملت بزرگ ایران به خاطر آغاز ماه ربیع‌المولود و هجرت پیامبر که در نخستین روز از این ماه انجام شد و نیز رشد مثبت اقتصادی در دو دوره سه ماهه تبریک می گویم.

ادامه دارد...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *