ابلاغ «طرح ساماندهی و توسعه خدمات سفر» به تعزیرات سراسر کشور

10:23 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۸۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی از ابلاغ طرح ساماندهی و توسعه خدمات سفر ویژه نوروز 1394 به ادارات تعزیرات حکومتی سراسر کشور خبر داد.

: مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی از ابلاغ طرح ساماندهی و توسعه خدمات سفر ویژه نوروز 1394 خبر داد.

به گزارش ، علیرضا جواهری با اعلام این خبر، گفت: طرح مذکور برای اقدام و تمهیدات لازم به استان ها ارسال شد تا ضمن بررسی و ابلاغ طرح، به واحدهای استانی برای برنامه ریزی، اجرا و شرکت در جلسات استانی ستاد هماهنگی خدمات سفر به ریاست استانداران محترم و برقرای تعامل موثر با دبیران ستاد های استانی (مدیران کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استاندر چارچوب صلاحیت ها و وظایف سازمانی اقدام کنند.
وی افزود: با توجه به تصویب نامه هیات محترم وزیران، اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر متشکل از سازمان ها، نهادها، ارگان های دولتی و خصوصی از هشتم بهمن ماه سال 1392 آغاز به کار کرده است و در 31 استان سطح کشور گسترده شده که سازمان تعزیرات حکومتی نیز به نمایندگی از وزارت دادگستری شرح وظایف مشخصی در این ستاد دارد.
علیرضا جواهری اظهار داشت: حضور سازمان در این ستاد مرتبط با بحث نظارتی و رسیدگی فوری به تخلفات موضوع طرح نوروزی برای مسافران، زائران، گردشگران و همچنین مردم بومی مقصد سفر در ایام نوروز است که محور ماموریت ها در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت، درمان و دارو و قاچاق کالا و ارز است. حضور بی وقفه شعب در ایام قبل و حین تعطیلات نوروزی، سرعت همراه با دقت در استیفای حقوق شاکی، اثر بخشی سریع و به موقع، تعامل با دستگاه های ذیربط و ستادهای اجرایی و قانونمداری به عنوان ویژگی های حضور سازمان در این طرح اشاره کرد.
گفتنی است، پنجمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سال 1393، پانزدهم ماه جاری در سالن جلسات دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و مهم ترین مصوبات این جلسه تصویب طرح ساماندهی و توسعه خدمات سفر ویژه نوروز 94 بود که مقرر شد وزارت کشور در اسرع وقت این طرح را برای اجرا به استانداران سراسر کشور ارسال کند.
همچنین در این جلسه مقرر شد دستگاه های عضو ستاد این طرح را به واحدهای استانی برای اجرا، همکاری و هماهنگی مناسب ابلاغ کنند و ستادهای اجرایی خدمات سفر استان ها بنا به ضرورت نسبت به تفکیک کمیته آمار، اطلاع رسانی و تبلیغات به دو کمیته تخصصی (کمیته آمار- کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات) اقدام لازم را انجام دهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *