رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توجه بیشتر به اقدامات فرهنگی به کاهش جرائم کمک می‌کند

9:50 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: توجه بیشتر به اقدامات فرهنگی در جامعه زمینه کاهش آسیب‌ها و ارتکاب به جرائم را در جامعه فراهم می کند.

: دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: توجه بیشتر به اقدامات فرهنگی در جامعه زمینه کاهش آسیب‌ها و ارتکاب به جرائم را در جامعه فراهم می کند.

به گزارش ، مصطفی حبیبی با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های فرهنگی مطابق با معیارهای اسلامی سبب کاهش جرائم شده و سلامت جامعه را افزایش می‌دهند، گفت: یکی از وظایف دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است؛ چراکه این اقدام افراد جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون نگه می‌دارد و سبب سلامت جامعه شده و امنیت اجتماعی را افزایش می‌دهد.

حبیبی تصریح کرد: در این راستا دادستانی به وسیله معاونت دادستان در امور پیشگیری از وقوع جرم کارهای زیادی را برای پیشگیری از وقوع جرم انجام داده است و اقدامات پیشگیرانه زیادی در حال اجرا است و کار پیشگیری مقدم‌تر و موثرتر از مجازات است و در سالم سازی جامعه نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری و کاهش جرایم همکاری و تعامل همه نهادها و ادارات دولتی با دستگاه قضایی ضروری و نیاز است تا بتوان جامعه را به سمت امنیت سوق داد.

حبیبی از مردم متدین و انقلابی درخواست کرد ضمن انجام وظیفه دینی امر به معروف و نهی از منکر بر کنترل فرزندان و ارائه ارشادات مذهبی و دینی برای خانواده‌های خود عنایت بیشتری داشته باشند و رعایت احکام اسلام را همیشه برای فرزندان و جوانان عزیز گوشزد کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان به کسانیکه ارزش های اسلامی و انقلابی و هنجارهای جامعه اسلامی را رعایت نمی‌کنند و مرتکب هنجارشکنی و سلب آسایش و امنیت افراد جامعه می‌شوند تذکر داد که دادستانی با شدت و قاطعیت با این مجرمین برخورد قضائی وقانونی خواهد کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *