رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دشمن بداند با وجود فشار اقتصادی عقب نشینی نمی کنیم

15:10 - 02 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر دادگستری با اشاره به تاراج منابع نفتی ملت های اسلامی تحت سیاستهای عربستان، گفت: از نظر وضعیت اقتصادی در مضیقه هستیم اما دشمن بداند که ما از این شرایط عقب نشینی نمی کنیم.

: وزیر دادگستری با اشاره به تاراج منابع نفتی ملت های اسلامی تحت سیاستهای عربستان، گفت: از نظر وضعیت اقتصادی در مضیقه هستیم اما دشمن بداند که ما از این شرایط عقب نشینی نمی کنیم.

به گزارش حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در بیست و پنجمین یادواره سرداران و 43 شهید روستای ازباران از توابع شهرستان فریدونکنارافزود: در شرایطی که ما تنها یک میلیون بشکه نفت صادر می کنیم، عربستان روزانه 9 میلیون بشکه نفت استخراج و صادر می کند و این خفت و حقارتی است که این کشور متحمل می شود.

وی در ادامه بیان کرد: چند سال پیش ایران روزانه دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت را با قیمت هر بشکه تا 145 دلار می فروخت و این رقم اکنون به حدود 56 دلار رسیده است اما درحال حاضر میزان صادرات نفت ما به کمتر از یک میلیون بشکه نیز رسیده است.

وزیر دادگستری خطاب به آمریکا و دیگر کشورهای غربی و دشمنان ایران، گفت: شما با رذالت، دست به دست هم داده و با کاهش قیمت نفت از سویی و تحمیل فشارهای سیاسی و روانی بر کشور ما از سوی دیگر، به دنبال ضربه زدن به اراده ملت ایران هستید در حالیکه مردم ایران پیشتر از، این فشارهای بیشتری را تحمل کرده و در راه عزت اسلام و کشور، شهید داده اند و از هیچ چیز نمی ترسند.

حجت الاسلام پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه مردم ایران می دانند تحمل این شرایط سخت است اما خداوند نعمت های فراوانی به سرزمین ما بخشیده که با اطاعت از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از همه فرصت ها و نعمت ها، می توانیم بر این مشکلات پیروز شویم، به آیاتی از سوره های مبارکه بقره و آل عمران اشاره کرد و گفت: این آیات الهی، موضوعات جدی جامعه را بیان می کند و می گوید که چه جامعه ای می تواند سر زنده باشد و با عزت به حیات خود ادامه دهد.

وزیر دادگستری ایمان را اتصال اقتدار دانست و افزود: جامعه مومن، جامعه ای ثروتمند، مقتدر و بی نیاز است و اگر مشکلاتی وجود داشته باشد برای همه کشورها است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه آمریکا، گل سرسبد پیشرفت های مادی در جهان است، گفت: آمریکا با افتخار خود را رهبر جریان پیشرفت می داند در حالی که این کشور پیشرفته حتی نمی تواند بین مردم خود برابری و برادری ایجاد کند بطوری که یک پلیس به راحتی یک کارگر و جوانی که هیچ تعرضی نکرده را می کشد و بعد آن پلیس تبرئه می شود.

پورمحمدی با اشاره به گزارش چند روز گذشته سنای آمریکا از اقدامات سازمان جاسوسی این کشور (سیا)، افزود: رسوایی در این کشور به حدی است که نمی توانند آن را کتمان کنند و در مسائل مادی نیز مانند قضیه وال استریت با مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی با اشاره به تلفات وسیع انسانی و خسارات فراوان مادی در جنگ هشت ساله عراق با ایران خاطر نشان کرد: با وجودی که عراق نیز مانند ما مشکلات زیادی را تحمل کرد اما این کشور در حال حاضر اقتدار ما را ندارد و به کشته شدگانش در جنگ افتخار نمی کند، در حالی که در همین یادواره ای که به خاطر شهدای این روستا برگزار شده، مسوولان با افتخار حضور پیدا کرده اند و خانواده شهدا را مایه قوت قلب خود می دانند.

وی ادامه داد: از پایان جنگ هشت ساله یعنی سال 67، حساب کنید که چند نفر در این روستا از دنیا رفته اند و آیا نام کدامشان غیر از شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده اند، باقی مانده است.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت سالروز شهادت امام رضا علیه السلام اظهار داشت: ما شیعه امام رضا علیه السلام و گریه کن امام حسین و فرزندان امیرالمومنین علیهم السلام هستیم و امام رضا علیه السلام از شیعیانش می خواهد ورع و عفت پیشه کنند، اهل نماز باشند، انتظار ظهور داشته و خوش برخورد باشند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اظهار تاسف از فراوانی پرونده ها در دستگاه قضایی گفت: نباید اینگونه باشد و اگر بابت هر چیز دعوا نشود، انصاف وجود داشته باشد و بزرگترها پا در میانی کنند و با خوش برخوردی بین دو طرف صلح کنند، دیگر این همه پرونده نخواهیم داشت.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه نمی گویم در کشور ما مشکلات وجود ندارد، گفت: اسراف، بی انضباطی و بی احتیاطی هم در دولت و هم در مردم وجود دارد که باید این مشکلات رفع شوند.

یادواره سرداران و 43 شهید روستای ازباران از توابع شهرستان فریدونکنار با حضور حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، حجت الاسلام تقوی فرد رییس کل دادگستری استان مازندران، نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسوولان محلی در حسینیه روستای ازباران برگزار شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *