نانوایان حق هیچ اعتراضی ندارند/ برخی هزینه‌های نانوایی‌ها نامعقول است

14:59 - 02 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش 30 درصدی قیمت نان با حساب و کتاب بوده و نانوایان حق هیچ اعتراضی ندارند، گفت: تعیین افزایش 30 درصدی با محاسبات سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بوده و دو سوم این مقدار شامل هزینه های نانوایان است.

: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش 30 درصدی قیمت نان با حساب و کتاب بوده و نانوایان حق هیچ اعتراضی ندارند، گفت: تعیین افزایش 30 درصدی با محاسبات سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بوده و دو سوم این مقدار شامل هزینه های نانوایان است.

مجتبی خسروتاج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه سازمان حمایت در جلسات متعدد با تشکل‌های مربوطه و اتحادیه‌های نانوایان و همچنین با رصد هزینه‌هایشان این قیمت را تعیین کرده است، افزود: ممکن است نانوایان روی تمام هزینه‌هایشان نظر داشته باشند اما سازمان حمایت این هزینه‌ها را بررسی می کند که ممکن است بخشی از این هزینه‌ها معقول و برخی نامعقول باشد.

وی ادامه داد: طبق محاسابات سازمان حمایت، در واقع دو سوم از این 30 درصد یعنی 20 درصد شامل هزینه‌های نانوایان و 10 درصد مابقی بابت کنجد و آردی است که توسط نانوایان پرداخت می‌شود.

خسروتاج در پاسخ به اینکه اگر نانوایان نسبت به ارتقای کیفیت نان اقدامی نکنند چه نظارتی بر آنها خواهد بود گفت: عمدتا با این روش‌هایی که در حال حاضر در کشور مرسوم است نمی‌توانیم شاهد کیفیت مناسب باشیم.

به گفته وی نانوایان باید به سمت آزاد پزی حرکت کرده و طبق تمایل مصرف کننده عمل کنند و آرد مورد نظر را از کارخانجات مختلف دریافت کرده و در صورت لزوم از مواد افزودنی استفاده کنند.

خسروتاج گفت: دولت باید با ایجاد فضای رقابتی بین نانوایان و همچنین تشویق به سمت آزادپزی حرکت کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص زمان اجرایی شدن سهمیه آرد واحدهای صنعتی گفت: مصوبه دولت صراحتش بر این است که به مرور زمان، 20 درصد نانوایی‌ها چه صنعتی یا سنتی، به سمت آزادپزی حرکت کنند. در واقع متقاضیان صنعت نان چه صنعتی و چه سنتی به درخواست خودشان می‌توانند آزادپز باشند و اینها تا زمانی که به مرحله آزادپزی ورود نکرده باشند دریافت سهیمه آردشان کما فی السابق خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه برخی نانوایان اعتراض دارند که چرا شرکت بازرگانی دولتی سهمیه ای به آنها تعلق نداده است گفت : طبق مصوبه دولت، شرکت بازرگانی دولتی موظف است تا زمانی که استانی اعلام نکرده چند درصدی از نانوایی ها به سمت آزادپزی رفته اند کما فی السابق سهمیه ها را باید پرداخت کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *