کاهش نوسانات در بازار دارویی کشور/ خروج داروهای صعب العلاج از وضعیت بحران

13:45 - 02 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۴۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از کاهش نوسانات در بازار دارویی خبر داد و گفت: در حال حاضر تامین داروهای مورد نیاز همچون داروی بیماران صعب العلاج از حالت بحرانی خارج شده است.

: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از کاهش نوسانات در بازار دارویی خبر داد و گفت: در حال حاضر تامین داروهای مورد نیاز همچون داروی بیماران صعب العلاج از حالت بحرانی خارج شده است.

شهلا میرگلوی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره وضعیت دارویی کشور اظهار کرد: در حال حاضر دو سوم ارز دارویی کشور صرف واردات داروهای بیماران خاص و صعب العلاج می‌شود، به طوری که می‌توان گفت تامین داروهای مورد نیاز این قشر از بیماران از حالت بحرانی خارج شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که وضعیت قیمت داروها نسبت به سال‌های گذشته از ثبات بیشتری برخوردار است، افزود: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات در بحت تولید دارو در داخل کشور این است که هنوز حمایت از تولیدکنندگان داخلی به درستی صورت نمی‌گیرد، این در حالی است که وزارت بهداشت، رمان و آموزش پزشکی در تلاش است تا در این زمینه تمهیدات لازم را اجرایی کرده و اقلام دارویی مورد نیاز را تامین کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خاتمه به وضعیت دارویی در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه سلامت صورت گرفته که آن نیز دارای نقاط قوت و ضعف است با این وجود می توان گفت ان حالت نوسانی که در بازار دارویی وجود داشت و پیش از این مشکلاتی را برای بیماران و خانواده های انها ایجاد کرده بود بر طرف شده است.
 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *