تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور ٩ میلیارد متر مکعب افزایش یافت

12:18 - 02 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: شرکت ملی گاز ایران با هدف جلوگیری از کاهش مصرف فرآورده های نفتی در نیروگاه‌های کشور، حجم گازرسانی به این بخش را افزایش داده و در ٩ ماه امسال، بیش از ٤٠ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه‌های کشور تحویل داده است.

: شرکت ملی گاز ایران با هدف جلوگیری از کاهش مصرف فرآورده های نفتی در نیروگاه‌های کشور، حجم گازرسانی به این بخش را افزایش داده و در ٩ ماه امسال، بیش از ٤٠ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه‌های کشور تحویل داده است.

به گزارش میزان، حمیدرضا عراقی اظهار کرد: در ٩ ماه پارسال، ٣١ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه ها تحویل شد و این مقدار در مدت مشابه امسال به بیش از ٤٠ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

عراقی افزود: با افزایش تحویل گاز به بخش نیروگاهی از واردات همین مقدار فرآورده نفتی به کشور جلوگیری شده و با کاهش مصرف فرآورده نیز شاهد محیط زیست پاک و هوای سالمتری در این مدت بودیم.

وی با بیان این که همکاری مشترکان بخش خانگی در مصرف بهینه گاز، این شرکت را در ارائه خدمات بهتر به دیگر بخشها یاری می کند، افزود: با صرفه جویی مشترکان بخش خانگی، امکان افزایش تحویل گاز به بخش های صنعتی و نیروگاهی کشور و کاهش محدودیت گازرسانی به بخشهای یاد شده نسبت به سال گذشته فراهم می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، افزایش تحویل گاز به بخش نیروگاهی به دلیل افزایش آگاهی مردم در زمینه مصرف بهینه گاز بوده و با ادامه این روند در دی ماه و بهمن ماه امسال نیز امکان تداوم این روند وجود دارد.

عراقی یادآور شد: به صورت میانگین در آذرماه امسال روزانه ٩٠ میلیون متر مکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال با روزانه ٣٠ میلیون متر مکعب، شاهد افزایش ٣ برابری بوده است.

به گفته حسن منتظر تربتی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی گاز ایران در سال گذشته، ٣٦ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه ها تحویل داده است. با تحقق افزایش ظرفیت تولید گاز در بخش بالادستی (٨٠ تا ١٠٠ میلیون متر مکعب)، پیش بینی شده است گازرسانی به نیروگاهها امسال به ٤٢ میلیارد متر مکعب افزایش یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *