عزم و اراده جدی دستگاه قضایی در مبارزه با فساد

11:13 - 02 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری فارس گفت: دستگاه قضایی عزم و اراده جدی در امر مبارزه با فساد دارد که در این راستا نیز دادگستری شهرستان داراب با اقدامات به موقع و تصمیمات قاطع مصمم به اجرای صریح قانون است .

: رییس کل دادگستری فارس گفت: دستگاه قضایی عزم و اراده جدی در امر مبارزه با فساد دارد که در این راستا نیز دادگستری شهرستان داراب با اقدامات به موقع و تصمیمات قاطع مصمم به اجرای صریح قانون است .

به گزارش علی القاصی در بازدید از حوزه قضایی داراب افزود: کاهش اطاله دادرسی در همه حوزه های قضایی دغدغه اصلی در مدیریت دادگستری فارس است و کاستن از میزان پرونده ها جز با همدلی و هم افزایی قضات و کارکنان و تقویت روحیه خدمت رسانی به مردم محقق نخواهد شد .

وی اضافه کرد: انتظار مردم پس از مراجعه به دادگستری تسریع در رسیدگی و احقاق به موقع حقوقشان، برخورد اسلامی است که باید همواره این امر مهم در اولویت قرار گیرد .

القاصی همچنین در دیدار با امام جمعه شهرستان داراب نیز با بیان اینکه دادگستری این شهرستان در یک سال اخیر و پس از تغییر مدیریت در ارزیابی ها از جایگاه خدمت رسانی خوبی برخوردار شده است گفت : به وضوح شاهد رفع اشکالات گذشته هستیم و ارزیابی از عملکرد دادگستری داراب نشان دهنده ارتقاء جایگاه خدمت رسانی و پاسخ گویی است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اطاله دادرسی که در گذشته گریبانگیر حوزه قضایی داراب بود تا حدود زیادی رفع شده است افزود: موجودی پرونده های دادگستری داراب که یکی از شاخصه های سنجش عملکرد حوزه قضایی است نشان می دهد اقدامات صورت گرفته در سطح مدیریت حوزه قضایی موفقیت آمیز بوده است.

وی با بیان این که سیاست مدیریت قضایی استان نیز برخورد جدی با فساد است گفت: در سه سال گذشته حدود 700 نفر از افرادی که با استفاده از عدم آگاهی مردم از مسایل قضایی اقدام به کارچاق کنی، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق کرده بودند دستگیر و در چارچوب قانون برخورد مناسبی با آنان شد از ابتدا بر پیگیری قاطعانه این قبیل سوء استفاده ها تاکید داشته ام .

وی اقدامات مناسب صورت گرفته در حوزه امنیت ، مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از وقوع جرم را نتیجه تعامل و هم افزایی اعضای شورای تامین شهرستان خواند و تاکید کرد: علی رغم تلاش های و زحمات فراوان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که لازم است همه مسئولان تلاش و همت مضاعف را سرلوحه کار و خدمت رسانی خود قرار دهند.

رییس کل دادگستری استان فارس همچنین در پاسخ به درخواست های مکرر امام جمعه و مسئولان شهرستان داراب مبنی بر راه اندازی دادگاه عمومی در بخش فورگ بیان کرد: هرچند سیاست و اولویت امروز دستگاه قضایی بر امر پیشگیری از وقوع جرم متمرکز شده و توسعه قضایی در اولویت های بعدی قرار دارد اما اقدامات مقدماتی و پیگیری های لازم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

براساس این گزارش رییس کل دادگستری استان فارس در بازدید از زندان شهرستان داراب با مددجویان دیدار و مسائل و مشکلات آنان را از نزدیک بررسی کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *