برای آموزش هنر به تکنیک قابل قبول نیازمندیم

10:26 - 02 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۱۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: یک مدرس هنر معتقد است که برای آموزش هنر، به شناخت تئوریک و وجود تکنیک قابل قبول نیاز است.
: یک مدرس هنر معتقد است که برای آموزش هنر، به شناخت تئوریک و وجود تکنیک قابل قبول نیاز است.

به گزارش حسن یاقوتی، نقاش و مدرس به صحبت پیرامون فضای آموزش نقاشی پرداخت و گفت: معضل بزرگ ما در زمینه آموزش دانشگاهی، بی‌هویتی است. بدین معنا که فارغ التحصیلان نقاشی ما‌ شناختی از فضا و هویت فرهنگی کشور ندارند و این مسئله در آثارشان مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به عدم کارکرد صحیح و دقیق هنرمندان نقاشی در سال های اخیر اشاره کرد: نقاشان نسل اول موسوم به نقاشان انقلاب، در دوران فترت هستند. در این سال‌ها بسیاری از افرادی که در زمینه نقاشی به خصوص نقاشی آیینی و انقلابی تخصصی ندارند، و صرفا به خاطر جهت گیری‌های سیاسی وارد فضای هنری کشور شده‌اند. امر آموزش را نیز به عهده گرفته‌اند و موجب نازل شدن کیفیت و سطح آموزش دانشگاهی شده‌اند.

این مدرس افزود: در زمینه آموزش با تورم معلم رو به رو هستیم. گا‌ه افرادی وارد فضای تصمیم گیری و آموزش هنر می‌شوند که تکنیک و شأن و مطلبی برای آموختن ندارند و خود موجب از میان رفتن هویت نقاشی ایرانی و انقلابی می‌شوند. من تنها توصیه می‌کنم افرادی که در مدارس و دانشگاه‌ها معلم هنر و نقاشی می‌شوند، از تکنیک و سبکی خاصی برخوردار بوده و بر موارد تئوری هنری اشراف کامل داشته باشند.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *