قوانین متروک با نیازهای روزجامعه متناسب نیست

10:17 - 02 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه قوانین باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد اظهارکرد: یک سری قوانین متروک وجود دارد که مشکلات امروز جامعه را نمی تواند مرتفع نماید.

: معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه قوانین باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد اظهارکرد: یک سری قوانین متروک وجود دارد که مشکلات امروز جامعه را نمی تواند مرتفع نماید.

حمید رضا آدابی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی میزان دراین باره بیان کرد: برخی از قوانین موجود تاثیرگذاری مناسب و قابل توجهی برای مقابله با جرم و فساد ندارند و باید قانونگذار نسبت به روز نمودن قوانین جدید اقدام کند.

وی گفت: با بروز وقایع و پیشرفت های اجتماعی کارایی برخی قوانین ممکن است کاهش یابد ویا با نیازهای روز انطباق نداشته باشد به همین جهت قوانین باید بتوانند در مقابل کسانی که متعرض به حقوق فردی و اجتماعی هستند مقابله کند.

به گفته آدابی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران بازنگری قوانین موجود یا به صورت طرح توسط نمایندگان مجلس و یا به صورت لایحه ارایه می شود که روند لایحه با توجه به اینکه یک بار توسط قوه قضاییه بررسی و در قسمت های مختلف کارشناسی و بعد به هیئت دولت ارایه می شود و در نهایت به مجلس ارسال و در کمیسیون قضایی مجلس بررسی می شود روند منطقی تر دارد و می تواند بسیاری ازخلاء های قانونی را برطرف کند و با توجه به نیازهای اجتماعی به روز شود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران عزم جدی برای مقابله با فساد را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مردم از حکومت انتظار برخورد و مقابله با هرگونه ناهنجاری ها بویژه حوزه مفاسد اقتصادی دارند.

وی گفت: نباید اعتماد مردم به دولت و مسئولان خدشه دار شود، البته دستگاه قضایی به وظیفه خویش به جدیت عمل کرده و در برخورد با مجرمان کوچکترین اغماضی نخواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *