انتقاد از بی‌توجهی به حوزه ورزش در پژوهش‌های علمی و دانشگاهی

17:25 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۰۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، توجه به امر پژوهش را در حوزه ورزش کم رنگ دانست و گفت: مسئولان بیشتر ترجیح می‌دهند اعتبارات را در بخش های دیگر هزینه کنند تا اینکه این منابع را صرف امور پژوهشی در حوزه ورزش کنند.

: سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، توجه به امر پژوهش را در حوزه ورزش کم رنگ دانست و گفت: مسئولان بیشتر ترجیح می‌دهند اعتبارات را در بخش های دیگر هزینه کنند تا اینکه این منابع را صرف امور پژوهشی در حوزه ورزش کنند.

محمدرضا کردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، در زمینه توجه به موضوعات پژوهشی در مراکز آموزشی در حوزه ورزش اظهار کرد: پژوهش هایی که انجام می شود سفارش محور و نیاز محور نیست، به طور کلی در بخش ورزش مشکل اساسی که وجود دارد این است که در این حوزه وقتی تصمیم گیری اتفاق می افتد تصمیمات بر اساس نتایج پژوهش و تحقیقات علمی گرفته نمی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پژوهش در زمینه ورزش اعتبارات مالی و معنوی زیادی را می طبد و مبالغی که هزینه می شود باید ثمرات مثبتی نیز با خود به دنبال داشته باشد.

سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بیان این مطلب که مسئولان بیشتر ترجیح می‌دهند اعتبارات را در بخش های دیگر هزینه کنند تا اینکه این منابع را صرف امور پژوهشی در حوزه ورزش کنند، افزود: متاسفانه در این بخش مشکلات زیادی وجود دارد که موجب می شود میزان زیادی از اعتبارات در بخش های اجرایی هزینه و در این میان مسئله پژوهش نیز کمرنگ شود.

کردی در ادامه یادآور شد: به طور معمول در بیشتر کشورهای دنیا سعی می‌شود این عملکرد بر حسب سلیقه شکل نگیرد، بلکه بیشتر پژوهش ها بر مبنای آن اصلی به عبارتی تصمیمات و نیازهای موجود شکل می گیرد، ولی متاسفانه ما در ایران کمتر شاهد این اتفاق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر این باشد که تصمیمات بر مبنای پژوهش اتخاذ شود و بر اساس آن اطلاعات شکل مکتوب به خود بگیرد به طور قطع خطا نیز کم تر شده و هزینه ها هم بهینه‌تر صرف خواهد شد.

سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در خاتمه گفت: اگر تصمیمات مسئولان بر اساس نتایج تحقیقات باشد، به تبع نتایج بهتری نیز در عرصه های مختلف اجرایی و علمی به دنبال خواهد داشت. با این وجود افرادی که در حوزه علوم انسانی کار می‌کنند، موضوع ورزش و نیاز به تحقیقات در این زمینه را نادیده گرفته اند که این موضوع ناراحت کننده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *