خبر خوش برای دامداران/ زمینه خرید روزانه 2 هزار تن شیر خام ایجاد شد

16:16 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۱۰۴
خبرگزاری میزان: مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران با اعلام اینکه آمادگی خرید روزانه 2 هزارتن شیرخام برای تبدیل به شیر خشک را داریم از میزان 5500 تن خرید شیر خام از دامداران خبر داد.

: مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران با اعلام اینکه آمادگی خرید روزانه 2 هزارتن شیرخام برای تبدیل به شیر خشک را داریم از میزان 5500 تن خرید شیر خام از دامداران خبر داد.

سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان گفت: اتحادیه مرکزی دامداران ظرفیت خرید روزانه 2 هزارتن شیر خام از دامداران را ایجاد کرده است که در این رابطه اطلاع رسانی انجام شده است اما هنوز دامداران اقدامی نداشته اند.

وی با بیان اینکه تا کنون میزان 5500 تن شیرخام از دامداران خریداری شده است گفت: اما هنوز ظرفیت تکمیل نشده و در حال حاضر به اتحادیه دامداران استانها اطلاع رسانی کرده ایم و سامانه خرید و فروش هم نصب شده است.

سلطانی در ادامه از پرداخت به موقع مطالبات دامداران خبر داد و افزود: برای اطمینان خاطر دامداران از هفته آینده پرداخت‌ها انجام خواهد شد و هر خریدی که در سامانه ثبت شده باشد به موقع پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیر کالای فساد پذیری است افزود: برای خرید شیر از دامداران میزان خرید باید مشخص باشد تا تولید و عرضه هماهنگ باشد و مازاد به وجود نیاید.

به گفته سلطانی با پرداخت به موقع پول به دامداران میزان عرضه شیر افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش، در ابتدای تیرماه سال جاری دولت مصوبه‌ای را به کارخانه‌های صنایع لبنی ابلاغ کرد، تا شیر خام تولیدی دامداران با قیمت 1440 تومان خریداری شود که کارخانه‌ها از انجام آن سرباز زدند.

هم‌اکنون شیر خام تولیدی دامداران توسط صنایع لبنی با قیمت متوسط 1250 تومان خریداری می‌شود و بنابراین دولت برای جلوگیری از ضرر به تولید‌کنندگان و رساندن قیمت خرید شیر به قیمت مصوب 1440 تومان طرحی را با عنوان طرح تضمین خرید شیرخام اجرا کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *