خداحافظی 75 هزار کلاس درس با بخاری‌های نفتی

15:35 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۹۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: 75 هزار کلاس درس تا پایان سال مالی 93 مجهز به سیستم حرارتی استاندارد شده و با بخاری نفتی خداحافظی خواهند کرد.

: رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: 75 هزار کلاس درس تا پایان سال مالی 93 مجهز به سیستم حرارتی استاندارد شده و با بخاری نفتی خداحافظی خواهند کرد.

به گزارش ، مرتضی رئیسی با تاکید بر ضرورت تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد گفت: بی‌توجهی به این مهم تاکنون حوادث بسیاری را آفریده از این رو برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی باید بحث تجهیز مدارس به سیستم حرارتی استاندارد جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مدارسی که در دهه اول و دوم پس از پیروزی انقلاب ساخته و عمدتا در مناطق روستایی کشور واقع شده‌اند از سامانه گرمایشی حرارت مرکزی برخوردار نیستند٬ افزود: سامانه گرمایش بسیاری از مدارس کشور در حال حاضر با استفاده از بخاری نفتی و گازی تامین می‌شود که برای رفع این معضل نیازمند اعتبارات کافی هستیم.

رئیسی با یادآوری تاکید سازمان نوسازی مدارس بر استفاده مدارس از سیستم گرمایشی استاندارد٬ گفت: حال اگر مدارسی مجبور هستند در کوتاه مدت از بخاری استفاده کنند حتما باید از بخاری کاربراتوری دارای مهر استاندارد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از بخاری‌های کاربراتوری با استاندارهای موردنظر آموزش وپرورش فاصله دارد٬ افزود: برنامه ما این است که همه کلاس‌های درس کشور که نیازمند سیستم حرارت دائم بوده و فاقد سیستم حرارت مرکزی هستند مجهز به سامانه حرارتی مرکزی شوند.

رئیسی ادامه داد: با برنامه ریزی سازمان نوسازی در مدارس بزرگ سیستم موتورخانه و شوفاژ اجرا شده و در مدارس کوچک‌تر از پکیج‌های حرارتی و رادیاتور استفاده خواهد شد.

وی گفت: آمار سال 1392 نشان می‌دهد که باید 150 هزار کلاس درس که در مناطق سردسیر واقع شده و نیازمند سیستم حرارتی دائم با سیستم موتورخانه و شوفاژ و همچنین پکیج‌های حرارتی و رادیاتور هستند هرچه سریع تر مجهز شوند.

رئیسی با یادآوری مصوبه سال گذشته مجلس در خصوص تخصیص 200 میلیارد اعتبار برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس٬ گفت: در سال گذشته 146 میلیارد تومان پرداخت شد که با آن میزان پرداختی توسط خزانه کشور 28 هزار و 500 کلاس درس استاندارد سازی شد.

وی ادامه داد: در سال 93 نیز مجلس مصوب کرده که از محل عوارض گاز مصرفی کشور 300 میلیارد تومان برای این موضوع به سازمان نوسازی کشور پرداخت شود از این میزان تا این لحظه 140 میلیارد تومان به ما پرداخت شده که بین استان‌های کشور به نسبت تعداد کلاس‌ دارای بخاری توزیع شده است.

رئیسی در ادامه با بیان این مطب که امسال اگر این 300 میلیارد تومان به طور کامل پرداخت شود، افزود:  47 هزار کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد خواهند شد یعنی 75 هزار کلاس درس تا پایان سال مالی 93 مجهز به سیستم حرارتی استاندارد شده و با بخاری نفتی خداحافظی خواهند کرد.

وی ادامه داد: با تخصیص کامل بودجه در نظر گرفته شده برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد در سال جاری 75 هزار کلاس درس باقی می‌مانند که امید است با بودجه 94 این میزان کلاس نیز مجهز شوند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بحث نگهداری سیستم های حرارتی استاندارد نیز موضوعی است که اگر مورد بی‌توجهی واقع شود به طور حتم مشکلات بسیار و هزینه‌ها بسیاری را بر دوش سازمان نوسازی می‌گذارد٬ گفت: بخشی از اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش باید به طور حتم صرف تعمیر و نگهداری فنی سیستم‌های حرارتی استاندارد مدارس شود چرا که هر چقدر دقت در انتخاب سیستم‌های استاندارد صورت بگیرد اگر با نگهداری صحیح همراه نشود به طور حتم فایده‌ای نخواهد داشت و باید منتظر وقوع حادثه باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *