ولایت فقیه رکن اصلی دین است/ پس از فتنه 88 برای آشنایی با مشکلات مردم به 18 استان سفر کرده‌ام

14:05 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۸۴
خبرگزاری میزان: استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: ولایت فقیه رکن اصلی دین است و نباید در حقانیت آن شک و تردیدی داشته باشیم.

: استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: ولایت فقیه رکن اصلی دین است و نباید در حقانیت آن شک و تردیدی داشته باشیم.

به گزارش گروه سیاسی آیت‎الله حسین نوری همدانی در دیدار اعضای کنگره امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) پیشوای ورامین اظهارکرد: حوادث تاریخ باید تحلیل شده و به اطلاع جامعه برسد؛ چراکه درس‏‎های فراوانی در آن نهفته است.

وی با بیان این که تحلیل و بررسی محتوای حوادث ضروری است، افزود: بر اساس سنت برای هر حادثه، دلیلی وجود دارد که باید بررسی، تحلیل و به عنوان عبرت برای مردم و جامعه بازگو شود؛ به همین دلیل موضوعاتی همچون اربعین و 28 صفر از جمله مباحث مهم تاریخ به شمار می‎روند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال رسالت خود با حوادث تلخ و شیرین بسیاری روبرو شدند، به نگرانی رسول اکرم(ص) اشاره کرده و ابرازکرد: نگرانی رسول اعظم(ص) برای بعد از وفات ایشان بود که برخی به دنبال طراحی نقشه و تخطی از دستورات و وصایای ایشان بودند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حوادث پس از پیامبر(ص) همانند حادثه شهادت امام حسن مجتبی(ع)، تیرباران بدن مطهر ایشان، حادثه عاشورا و به اسارت بردن اهل بیت(ع)، دلیل نگرانی رسول اعظم(ص) بوده است؛ بنابراین اینگونه حوادث باید تحلیل و ریشه یابی شود تا مردم بدانند چرا بدن پیشوای دوم شیعیان، غریبانه در بقیع به خاک سپرده شده است.

وی در ادامه به حضور مردم پیشوا از نخستین روزهای انقلاب در صحنه مبارزه، تصریح کرد: حوادث 15 خرداد 42 پیشوای ورامین نیز باید برای مردم و جامعه تحلیل شود که چگونه دشمن به شیعیان و کفن پوشان ورامینی حمله و موجب به شهادت رساندن آنان شدند.

آیت‎الله نوری همدانی بیان کرد: ولایت فقیه رکن اصلی دین است و نباید در حقانیت آن شک و تردیدی داشته باشیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: ولایت فقیه، انقلاب و بیدارگری جامعه اسلامی آثار و پیامدهای بعثت پیامبر(ص) و قیام عاشوراست؛ این پیام‎ها باید به اطلاع جامعه برسد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: بنده پس از فتنه 88 تصمیم گرفتم برای تبلیغ و آشنایی بیشتر با مردم و اوضاع و احوال منطقه به 18 استان سفر کرده و جلسات متعدد با علما، مسئولان و قشرهای مختلف مردم داشته و سخنان آنان را شنیده و از نزدیک با مشکلات آشنا شوم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام، هدیه‎ای واقعی است، ابرازکرد: جنگ هنوز به پایان نرسیده و جنگ نرم همچنان ادامه دارد که در این راستا بیداری، هوشیاری و حفظ نظام به فرموده رهبر معظم انقلاب وظیفه‎ای همگانی و امری مهم است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *