رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برپایی عزای "سیدالشهداء" آثار مثبتی در رزق افراد دارد/خواندن نماز اول وقت پیام مهم قیام امام سوم به شمار می‌رود

15:00 - 19 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۶۴۹
حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با اشاره به اینکه برپایی عزای سیدالشهداء(ع) آثار مثبت بسیاری در رزق افراد بر جای می گذارد، از خواندن نماز در اول وقت به عنوان یکی از مهمترین پیام های قیام امام سوم، نام برد.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حسینی نژاد کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در اسلام چهار ماه حرام داریم که ماه محرم یکی از آن ها است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اعمال ماه محرم، اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) است.

وی همچنین تصریح کرد: در ماه محرم سفارش بسیاری شده که افراد برای برپایی مجلس عزای امام حسین(ع) و همچنین برگزاری روضه در خانه ها، مسجدها و تکیه های مذهبی فعالیت کنند.

این کارشناس علوم قرآنی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: اهل بیت(ع) و بزرگان ما برای برگزاری مراسم‌های عزاداری سید الشهداء(ع) سفارش بسیاری کرده اند چرا که آثار مثبت بسیاری در رزق و روزی افراد بر جای می گذارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد یادآور شد: روضه اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) تأثیرات مثبتی در زمینه برکت عمر انسان ها و همچنین آثار متعالی در نسل افراد برجای می گذارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر لزوم انجام یک سری از مراقبت ها در ماه محرم و صفر گفت: لازم است تمامی افراد به ویژه جوانان در دو ماه محرم و صفر مراقبت هایی را انجام دهند که در این راستا می توان به خواندن نماز اول وقت، خواندن نماز به جماعت و دوری از گناه و معصیت، اشاره کرد.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به یکی از پیام های مهم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توضیح داد: احیاء و اقامه نماز یکی از پیام های مهم سید الشهداء (ع) به شمار می رود چرا که خود ایشان فرمودند: "اِنی اُحِبُ الصَلوة" به این معنا که من نماز را دوست دارم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: مهم تر از تمامی مسائل در ماه محرم، هر چه بیشتر اهمیت دادن به نماز و دستورات دین است و امیدواریم با انجام واجبات و دوری از محرمات بتوانیم  هرچند اندک در مسیر سیدالشهداء(ع) و تحقق آرمان های ایشان، گام برداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *