مهر تایید وزیر بهداشت بر استفاده از پارافین روی برخی میوه‌ها

12:34 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۵۸
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه استفاده از سموم برای رسیده سازی میوه ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد گفت:متاسفانه استاندارد کافی در تولید محصولات و میوه‌های کشاورزی رعایت نمی شود و وزارت بهداشت باید پیگیری جدی‌تری داشته باشد.

: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه استفاده از سموم برای رسیده سازی میوه ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد گفت: متاسفانه استاندارد کافی در تولید محصولات و میوه های کشاورزی رعایت نمی شود و وزارت بهداشت باید پیگیری جدی تری داشته باشد.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان دراین باره گفت: تایید وزیر بهداشت در خصوص استفاده از پارافین روی میوه‌ها گویای این واقعیت است واین مسئله باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سلامت مردم مهمترین چیزی است که باید در نظر گرفته شود اما متاسفانه در تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی آنچنانکه باید این مهم توجه نمی‌شود.

به گفته نوری خواص پوست سیب همیشه مورد تاکید بوده و خوردن سیب با پوست توصیه می شود اما در حال حاضر مردم نگران از سلامت پوست میوه های مختلف به خصوص سیب هستند .

نماینده مردم شوش ادامه داد: عدم استفاده از پارافین در محصولات کشاورزی امری بدیهی است اما اگر در چارچوب سازمان غذا ودارو باشد و استاندارد رعایت شود موردی ندارد.

گفتنی است وزیر بهداشت در روزهای گذشته به مردم توصیه کرد که سیب را با پوست نخورند زیرا باقیمانده سموم کشاورزی در میوه ها و سبزیجات می تواند در ابتلا به سرطان تاثیر گذار باشد.

متاسفانه پارافین روی برخی میوه ها و محصولاتی که با آبی که نیترات بیش از حد متعارفی پرورش داده می شوند به حدی است که وزارت بهداشت هم آن را تایید کرده و تا کنون اقدامی جدی از نهادهای مربوطه دیده نشده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *