رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محکومیت کم فروشان در تعزیرات استان مازندران

12:15 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۵۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از تعزیر کم فروشان در مازندران خبر داد.

: مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از تعزیر کم فروشان در مازندران خبر داد.

به گزارش ،عباسی گفت: کم‏فروشی و تقلب عبارت است از عرضه کالا یا خدمات کمتر از میزان و مقادیر خریداری شده از نظر کمی یا کیفی که مبنای تعیین نرخ مراجع رسمی قرار گرفته است.

وی افزود : تعزیرات کم فروشی و تقلب با توجه به میزان و مراتب آن متفاوت می باشد که تکرار تخلف در اعمال مجازات موثر است و تعزیرات حکومتی در جهت حمایت از مصرف کنندگان با کم فروشان برخورد می کند و این دسته از متخلفین از حاشیه امنی برخوردار نیستند .

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در خصوص عملکرد اداره متبوعش درتخلف کم فروشی اذعان کرد : از ابتدای سال تاکنون 957 فقره پرونده کم فروشی وارده که از این تعداد 934 فقره مختومه و متخلفین به جزای نقدی 1 میلیاردو 702 میلیون و 36 هزار ریال جزای نفدی محکوم شدند. وی بیشترین تخلف کم فروشی را از سوی نانوائیان استان عنوان کرد .

همچنین عباسی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از تعزیر واحد های پذیرائی در مازندران خبر داد و گفت : واحد های پذیرائی درون شهری و برون شهر می بایست نرخ مصوبه و هم مقررات بهداشتی را رعایت کنند که در صورت در یافت گزارش از مراجع ذی ربط تعزیرات حکومتی از آمادگی لازم در جهت برخورد با متخلفین برخوردار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران خاطر نشان کرد : از ابتدای سال تاکنون 586 فقره پرونده تخلف رستوران ، هتل ، سالن های پذیرائی و تالار ها، شرکتهای خدماتی و جهانگردی، عتیقه فروشان و مصنوعات دستی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال که از این تعداد 572 فقره مختومه و متخلفین این بخش به مبلغ 884 میلیون و 738 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند .


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *