پرداخت 15 میلیارد تومان دستمزد به مددجویان شاغل

10:33 - 21 مرداد 1393
کد خبر: ۲۳۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان از پرداخت مبلغ 15 میلیارد تومان حقوق و دستمزد به مددجویان شاغل در بنیاد خبرداد و گفت: حدود 60هزار مددجو پس از کسب مهارت و اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای در گروه کارخانجات بنیاد (حامی) مشغول به کار می شوند و دستمزد دریافت می‌کنند.

: مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان از پرداخت مبلغ 15 میلیارد تومان حقوق و دستمزد به مددجویان شاغل در بنیاد خبرداد و گفت: حدود 60هزار مددجو پس از کسب مهارت و اخذ گواهینامه فنی و حرفه‌ای در گروه کارخانجات بنیاد (حامی) مشغول به کار می‌شوند و دستمزد دریافت می‌کنند.
رحیم مطهر نژاد در گفت وگو با خبرنگار میزان افزود: از مبالغ پرداختی 50 درصد از حقوق و دستمزد به خانواده مددجویان که در معرض آسیب‌های اجتماعی و درگیر مشکلات معیشتی هستند پرداخت می‌شود، 25 درصد به خود مددجویان برای خرید از فروشگاه‌های حامی در داخل زندان‌ها، 5 درصد به عنوان بیمه عمر و حادثه و 20 درصد باقی‌مانده به صورت پس‌انداز ذخیره و پس از آزادی به مددجویان پرداخت می شود.
مطهر نژاد اضافه کرد: خیرین و صاحبان صنایع و مشاغل ها در خصوص اشتغال مددجویان در دوران محکومیت و پس از آزادی نیز ما را یاری دهند و با ایجاد شغل برای مددجویان علاوه بر اجر معنوی، به فعالیت‌های اقتصادی مولد هم کمک کنند .
براساس آمار ارائه شده بازگشت مددجویانی که در دوران محکومیت به مهارت آموزی و اشتغال مشغول بوده‌اند و پس از آزادی اشتغال آنان مدیریت شده، تا 10 برابر از ورود آنان به زندان کاسته شده‌است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *