دادسرا‌ها درصف مقدم برخورد با مجرمین

11:08 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: دادسرا‌ها اصلی‌ترین بار دستگاه قضایی را در برخورد با جرایم خشن و ایجاد نظم و آرامش برعهده دارند و درصف مقدم برخورد با مجرمین هستند.

: رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: دادسرا‌ها اصلی‌ترین بار دستگاه قضایی را در برخورد با جرایم خشن و ایجاد نظم و آرامش برعهده دارند و درصف مقدم برخورد با مجرمین هستند.

به گزارش ، فارس نوری در نشستی که با حضور اعضای هیات اعزامی از سوی دادستانی کل کشور و رئیس کل دادگستری استان و همچنین دادستان‌ها در حوزه قضایی تابع استان برگزار شد، اظهار کرد: دادسرا‌ها به حق اصلیترین بار دستگاه قضایی را در برخورد با جرایم خشن و ایجاد نظم و آرامش را برعهده دارند و درصف مقدم برخورد با مجرمین هستند.

وی با اشاره به وجود مشکلات موجود در سر راه دستگاه قضایی استان جهت برقراری نظم در همه ابعاد، اذعان داشت: این استان ۸سال جنگ تحمیلی را پشت سرگذاشته و متاسفانه اسناد و مدارک مربوط به مالکیت خیلی از افراد موجود نیست به همین علت اختلاف بین اشخاص و دولت به ویژه درحوزه اراضی ملی زیاد است و فقدان اسناد ومدارک مالکیت و نیز کوهستانی بودن استان و کمبود اراضی کشاورزی سبب تعرض بیش از حد افراد به اراضی ملی شده است.

 نوری افزود: یکی دیگر از مشکلات رایج در اجرای احکام پرونده‌هایی در مورد تصرف عدوانی است که باعث افزایش موجودی پرونده به دلیل معرفی اشخاص است که دارای اسامی و آدرس واهی است و قابلیت شناسایی جهت اجرای حکم را ندارند و این موضوع بیشتر در شهرستانهای مهران، دهلران و آبدانان و در بین عشایر کوج رو سایر استان‌ها به مناطق گرمسیری رخ می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام یکی دیگر از مشکلات دستگاه قضایی استان را کمبود زیرساخت‌های ساختمانی عنوان کرد و گفت: در مرکز استان و درشهرستانهای تابعه فضای فیزیکی مناسبی نداریم بطوریکه ساختمان دادگاه‌ها و دادسرای مرکز استان در سال ۵۲ و با شرایط مختص به آن زمان احداث و کاملا «فرسوده گردیده و در جهت حل این مشکل مقدمات احداث مجتمع قضایی مرکز استان فراهم و پروژه در حال واگذاری به پیمانکار است ودر اکثر شهرستان‌ها نیز از حیث فضا در مضیقه می‌باشیم. تا کنون مکاتبات بسیاری خدمت مقامات داشته و بار‌ها نیز بصورت حضوری پی گیر قضیه بوده‌ایم ودر سفرهای استانی دوم و چهارم دولت دهم پیگیری نموده که منجر به انعقاد ۳ تفاهم نامه شده که به دلیل تنگناهای اقتصادی اجرا نشده است.

وی خاطر نشان کرد:کمبود نیروی قضایی در سطح استان از مشکلات موجود بوده و طبق چارت مصوب بایستی در دادسراهای استان به تعداد ۸۷ نفر همکار قضایی داشته باشیم اما همکاران قضایی موجود۴۵ نفر هستند که برای مثال در ایوان و آبدانان و مهران هر کدام ۳نفرهمکار قضایی در دهلران ۵نفر در چرداول ۴نفر ودرسیروان یک نفر مشغول بکار هستند.

رئیس کل دادگستری در پایان با اشاره به حجم سفرهای میلیونی هموطنان برای تشرف به کربلای معلی در اربعین سالجاری به استان ایلام و شهر مرزی مهران، بر ضرورت ایجاد یک زائر سرا در مهران برای همکاران قضایی و اداری قوه قضائیه در سراسر کشور و ایجاد مجتمع ورزشی در مرکز استان تاکید کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *