رویای اعزام نیروی کار محقق نمی‌شود

10:46 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس هیات مدیره کانون کاریابی های سراسر کشور در واکنش به اظهارات وزیر کار در خصوص شناسایی 12 مقصد تازه کارجویان اعلام کرد: به علت مسائل مربوط به تحریم کلیه تفاهم نامه هایی که ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی منعقد کرده بود به حالت تعلیق درآمده است.

: رئیس هیات مدیره کانون کاریابی های سراسر کشور در واکنش به اظهارات وزیر کار در خصوص شناسایی 12 مقصد تازه کارجویان اعلام کرد: به علت مسائل مربوط به تحریم کلیه تفاهم نامه هایی که ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی منعقد کرده بود به حالت تعلیق درآمده است.

بابک هاشمی پور در گفت‌وگو با میزان، در خصوص انعقاد تفاهم نامه اعزام نیروی کار به کشور قطر نیز عنوان کرد: با وجود این که تقاهم نامه اعزام نیروی کار به قطر چندین بار منعقد است اما تا کنون به دلیل عدم آمادگی کشور قطر برای اعزام تا کنون تفاهم نامه ها شکل اجرایی به خود نگرفته است.

وی اضافه کرد: کشورهای عربی، نیروی کار ایرانی را انتخاب نمی کنند، ترجیح می دهند از کشورهای مانند بنگلادش، هند و پاکستان کارگر جذب کنند.

بلاتکلیفی ساماندهی اعزام نیروی کار به عراق
هاشمی پور با اعلام این که قرار بود اعزام نیروی کار به عراق ساماندهی شود اضافه کرد: هم اکنون توفیقی در این زمینه حاصل نشده است.

رئیس کانون کارفرمایی انجمن های صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های سراسر کشور ادامه داد: مهارت کارافرینی و تسلط به زبان خارجی را از پیش نیازهای اصلی اعزام نیروی کار است.

وی در ادامه روند اعزام نیروی کار به خارج کشور را نامطلوب دانست و گفت: ندانستن زبان خارجی در حد خوب، سبب شده نیروی کار پاکستانی و چند کشور منطقه در رقابت با کارگران ایرانی موفق‌تر باشند که ظرفیت اشتغال زایی برای کارجویان ایرانی را در خارج کاهش می دهد و طرف‌های تقاضا به طرف دیگر کشور منحرف می شود.

رئیس کانون کارفرمایی انجمن های صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های سراسر کشور از رکود فعالیت کاریابی های خارجی خبر داد و گفت: همچنین باید تفاهم نامه های دو جانبه داشته باشیم تا به فرصت های شغلی در بازارهای کار خارجی دسترسی پیدا کنیم.

هاشمی پور افزود: البته تحریم ها نیز بر روند اعزام نیروی کار ایرانی به خارج تاثیر منفی دارد و به سختی می توان برخی کشورهای نیروپذیر را برای جذب نیروی متقاضی کار ایرانی قانع کرد.

وی گفت: باید تحصیلات دانشگاهی هم با نیازهای شغلی خارجی منطبق باشد تا بتوانیم از ظرفیت دیگر کشورها برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *