ویکی‌لیکس اسناد مربوط به نفوذ ماموران سیا به اتحادیه اروپا و شنگن را منتشر کرد

9:46 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۲۲
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان: بر اساس اسناد منتشر شده از سوی ویکی لیکس، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به ماموران خود مشورت‌هایی در خصوص روش‌های نفوذ به سیستم‌های بین‌المللی کنترل گذرنامه ارائه کرده است.


: بر اساس اسناد منتشر شده از سوی ویکی لیکس، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به ماموران خود مشورت‌هایی در خصوص روش‌های نفوذ به سیستم‌های بین‌المللی کنترل گذرنامه ارائه کرده است.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ریانوستی، اسناد منتشر شده از سوی ویکی لیکس نشان می دهد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا به ماموران خود در خصوص اینکه چگونه به سیستم های بین المللی کنترل گذرنامه از جمله در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن نفوذ کنند، مشورت هایی ارائه داده است.
بر اساس این گزارش یکی از این اسناد که مربوط به ژانویه 2012 میلادی است اعلام می کند: سیستم های مدیریتی شنگن در اتحادیه اروپا یک تهدید شناسایی برای مسافران آمریکایی به شمار می رود چرا که بیشترین تمرکز این سیستم ها به جای فعالیت های ضد اطلاعاتی روی مهاجرت های غیر قانونی و فعالیت های جنایی است.
جزوه مشاوره سیا با عنوان "بررسی اجمالی شنگن" اطلاعات دقیقی را در خصوص روش ها و روند اداری در اروپا ارائه می دهد و به تهدیداتی اشاره دارد که این روندها و روش ها مامورانی را که از اسناد جعلی استفاده می کنند ، به خطر می اندازد.
سند دوم به تاریخ 21 سپتامبر 2011 میلادی است که به ماموران سیا توصیه می کند چگونه از سیستم های امنیتی فرودگاه های سراسر جهان عبور کنند.

منبع:ریانوستی

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *