سکوت مجامع بین المللی در قبال نقض حقوق‌بشر در عربستان

9:46 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان : "وفیق ابراهیم" کارشناس امور عربستان، با تاکید بر نقض آشکار حقوق بشر در این کشور، از بی توجهی سازمان های بین المللی در قبال جنایت های آل سعود ابراز نگرانی کرد.

: "وفیق ابراهیم" کارشناس امور عربستان، با تاکید بر نقض آشکار حقوق بشر در این کشور، از بی توجهی سازمان های بین المللی در قبال جنایت های آل سعود ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ، ابراهیم، در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: رژیم آل سعود، رژیمی جنایتکار و دیکتاتور است که حقوق مردم عربستان را پایمال می کند، اما سازمان های بین المللی، جنایت های این رژیم را نادیده می گیرند و هیچ واکنش جدی نشان نمی دهند.
وی افزود: تنها شیعیان عربستان نیستند که در معرض سیاست کشتار قرار دارند، رژیم آل سعود، هیچ یک از اقشار مردم این کشور را در امان نگذاشته است. هر کس احقاق حقوق خود و توزیع عادلانه ثروت های ملی و بهبود اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را خواستار شود، مشمول سیاست سرکوب و کشتار می شود.
ابراهیم با تاکید بر تحجر رژیم حاکم بر عربستان خاطر نشان کرد: رژیم حاکم بر عربستان، هیچ پیوندی با عصر جدید ندارد، زیرا ذهنیت جاهلی بر این رژیم حاکم است.
وی آل سعود را دشمن کشورهای همسایه ارزیابی کرد و گفت: رژیم آل سعود، آرزوی نابودی همه کشورهای همسایه را در سر می پروراند و می خواهد ایران، سوریه، عراق و دیگر کشورها فاقد هر گونه قدرت و امکاناتی باشند، تا فقط عربستان، قدرت برتر منطقه باشد.
ابراهیم سازمان های حقوقی بین المللی را تابع آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: سازمان های حقوقی بین المللی تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایت های رژیم واپسگرای آل سعود را نادیده می گیرند و سکوت اختیار می کنند.
وفیق ابراهیم، ساکنان استان الشرقیه عربستان را اصیل تر از نظام آل سعود خواند و تاکید کرد: اهالی استان الشرقیه، از هزاران سال پیش در این استان زندگی می کنند و خاندان سلطنتی آل سعود که اصل و نسبشان نامعلوم است، برخی از ساکنان بومی نظیر آیت الله نمر النمر را به زندان انداخته اند.
ابراهیم در پایان درباره عواقب برخورد خشونت بار آل سعود با ساکنان استان الشرقیه هشدار داد و گفت: برخورد خشونت آمیز آل سعود با ساکنان بی دفاع شهر العوامیه در استان الشرقیه، اعتراض و نارضایتی مردم عربستان را به همراه خواهد داشت، زیرا آل سعود، به جای مبارزه با داعش، جبهه النصره و (اسرائیل) تفنگ خود را به سوی مردم، نشانه رفته اند


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *