مسئولان اجازه تبدیل مناطق آزاد به مراکز تجاری کالاهای لوکس را ندهند/ عملکرد سازمان مناطق آزاد ضعیف بوده است

9:48 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۰۱۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
پورابراهیمی گفت: مناطق آزاد به عنوان یکی از بازوان اقتصادی کشور بدون شک می تواند در جهت پیشبرد اهداف کلان نظام بخصوص درعرصه اقتصادی تاثیر گذار باشد و مسئولان ما نباید اجازه دهند که این مناطق به بنگاه های وارداتی و مراکز تجاری کالاهای لوکس تبدیل شوند.
علی اصغری/مصاحبه تاسوعا//طرح تحقیق وتفحص از سازمان مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی کلید خوردمحمدر ضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی پیرامون عملکرد ضعیف مناطق آزاد موجود در کشور واینکه این مناطق به مرکز تجاری فروش کالاهای خارجی تبدیل شده اند، اظهار کرد: درحال حاضر با توجه به اینکه تا به امروز مناطق آزاد کشورمان نتوانستند اهداف اقتصادی و کلان نظام در این مناطق را عملیاتی کنند طرح تحقیق و تفحص از مناطق آزاد در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی به دلیل عملکرد ضعیف سازمان مناطق آزاد و ارزیابی هایی که از این سازمان صورت گرفته است و نشان می دهند که در راستای توسعه سیاست های اقتصادی کشور در این مناطق اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: وجود خلأ های قانونی در مناطق آزاد و ضعف عملیات های اجرایی از سوی دولت سبب شده است که مناطق آزاد امروز عملکرد خوبی نداشته باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: اهدافی که در مناطق آزاد طبق قانون هدف‌گذاری شده بود تا به امروز تحقق عینی و عملی پیدا نکرده است.

وی در خاتمه گفت: مناطق آزاد به عنوان یکی از بازوان اقتصادی کشور بدون شک می تواند در جهت پیشبرد اهداف کلان نظام بخصوص درعرصه اقتصادی تاثیر گذار باشد و مسئولان ما نباید اجازه دهند که این مناطق به بنگاه های وارداتی و مراکز تجاری کالاهای لوکس تبدیل شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *