لاریجانی: مشکلات سوریه راه‌حل نظامی ندارد/ اسد: مدیون حمایت‌های ایران هستیم

8:02 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۰۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اروپایی ، غربی و عربی به این نتیجه رسیده اند که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد،گفت:تشخیص ایران از ابتدا این بود که حوادث سوریه حرکتی برای گسترش تروریسم ، خشونت و بی ثباتی در منطقه است.

: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اروپایی ، غربی و عربی به این نتیجه رسیده اند که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد،گفت:تشخیص ایران از ابتدا این بود که حوادث سوریه حرکتی برای گسترش تروریسم ، خشونت و بی ثباتی در منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی خیزگزاری میزان، بشار اسد در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان بیان کرد و گفت : روابط ایران و سوریه فراتر از روابط دوستانه است ، بلکه دو کشور برادر در یک سنگر در برابر تروریسم ایستاده اند و توانستند برنامه های دشمنان را با شکست مواجه کنند.

وی با تشریح تلاش های دولت سوریه گفت: اکنون تمامی دولت ها متوجه شده اند، مبارزه دولت و ملت سوریه علیه تروریسم درست بوده است، تروریست هایی که قدرت های بیگانه هم مجبور به مقابله با آنها شده اند.

رییس جمهور سوریه با اشاره به این که دولت و مردم این کشور از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران در سوریه قدردانی می کنند، افزود: ما بر گسترش روابط و همکاریهای دو جانبه در همه زمینه ها تاکید داریم و برای تامین منافع دو کشور و همچنین تقویت امنیت و ثبات در منطقه گام برمی داریم.

بر اساس این گزارش ، علی لاریجانی سلام ویژه مقام معظم رهبری ، رییس جمهور ، مسئولان و مردم ایران را به رییس جمهور سوریه ابلاغ واز دولت سوریه در حفظ کشور و تمامیت ارضی آن قدردانی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: تشخیص ایران از ابتدا این بود که حوادث سوریه حرکتی برای گسترش تروریسم ، خشونت و بی ثباتی در منطقه است.

لاریجانی گفت : اکنون پس از چهار سال از شروع بحران در سوریه ، کشورهای اروپایی ، غربی و عربی به این نتیجه رسیده اند که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد ، بلکه باید این بحران از طریق سیاسی حل و فصل شود ؛ و البته این امر حاصل مقاومت دولت سوریه در مقابل این توطئه است.

علی لاریجانی از نقش حساس سوریه در محور مقاومت قدردانی کرد و گفت: دولت و ملت ایران، آماده گسترش همکاری همه جانبه با دولت سوریه به منظور استقرار ، ثبات و امنیت منطقه است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *