حتی ازدحام جمعیت هم باعث لغو ویزای اربعین نمی‌شود/ زائران به فکر اخذ ویزا در پایانه‌های مرزی نباشند/ تایید بازداشت زائران ایرانیِ بدون ویزا توسط ماموران امنیتی عراق

12:47 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۰۶۷
دسته بندی: سیاست
یک منبع آگاه در ستاد اربعین گفت: به سبب مخاطرات امنیتی و مسائل حاکمیتی به هیچ وجه لغو روادید میان ایران و عراق حتی در روزهای منتهی به اربعین محقق نخواهد شد.
حتی ازدحام جمعیت هم باعث نخواهد شد ویزای اربعین لغو شود/ زائران به فکر اخذ ویزا در پایانه های مرزی نباشند/ تایید بازداشت زائران ایرانی بدون ویزا توسط ماموران امنیتی عراقیک منبع آگاه در ستاد اربعین در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه به هیچ وجه روادید زائران اربعین لغو نخواهد شد، اظهار کرد: اینکه عده‌ای تصور می‌کنند در روزهای منتهی به اربعین به سبب ازدحام جمعیت، ویزای سفر به عراق لغو خواهد شد، تصور کاملا اشتباهی است.

این منبع آگاه تاکید کرد: به سبب مخاطرات امنیتی و مسائل حاکمیتی به هیچ وجه لغو روادید میان ایران و عراق حتی در روزهای منتهی به اربعین محقق نخواهد شد.  

وی با اشاره به تدابیر و تمهیدات شدیدی که در سال جاری برای جلوگیری از عبور زائران بدون ویزا، جهت شرکت در مراسم اربعین، اتخاذ شده است، گفت: در مرز مهران به صورت طبیعی 12 گیت کنترل دایر است، اما برای مراسم اربعین تعداد گیت‌های مرز مهران به بیش از 90 دستگاه افزایش یافته است.   

این منبع آگاه همچنین تصریح کرد: برنامه‌ای برای صدور ویزا در پایانه‌های مرزی نداریم بنابراین زائرانی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند، به فکر اخذ ویزا در پایانه های مرزی نباشند.
وی به زائران اربعین توصیه کرد که از هم‌اکنون برای گرفتن ویزا اقدامات لازم را به عمل آورند و اخذ روادید را به روزهای آخر منتهی به اربعین موکول نکنند.

وی این را هم گفت که در شرایط فعلی در یک نصفه روز، بدون هیچگونه دردسری برای زائران اربعین ویزا صادر می‌شود.

این منبع آگاه افزود: در روزهای منتهی به اربعین علاوه بر کنسولگری‌های عراق، در حدود 10 شهر ایران دفاتر خدمات کنسولی دایر می‌شود تا برای زائران اربعین ویزا صادر گردد؛ بنابراین زائران اربعین برای اخذ ویزا در مقرهای دیپلماتیک داخل کشور اقدامات لازم را انجام دهند و به فکر اخذ ویزا در پایانه‌های مرزی نباشند.

وی با اشاره به دستگیری برخی افراد ایرانی که بدون ویزا وارد خاک عراق شده بودند طی سال‌های گذشته، بیان داشت: با توجه به اینکه کشور عراق با مخاطرات امنیتی مواجه است، کنترل روادید زائرن توسط ماموران امنیتی عراق کاملا طبیعی است.

این منبع آگاه با بیان اینکه قطعا اقدامات کنسولی برای آزادی زائران ایرانی دستگیر شده در عراق صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طبق قانون عراق، افرادی که بدون ویزا وارد این کشور می‌شوند حتی اگر زائر باشند با محکومیت 6 ماه حبس مواجه می‌شوند. 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *