رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جمع آوری 70 امضا برای تشکیل جلسه غیرعلنی پیرامون بررسی اظهارات روحانی

10:01 - 21 مرداد 1393
کد خبر: ۲۳۰۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: تاکنون بیش از 70 نفر از نمایندگان برای تشکیل جلسه غیرعلنی پیرامون بحث و بررسی و تصمیم‌گیری نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور درخواست کتبی را امضا کردند.

: تاکنون بیش از 70 نفر از نمایندگان برای تشکیل جلسه غیر علنی پیرامون بحث و بررسی و تصمیم‌گیری نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور درخواست کتبی را امضا کردند.

به گزارش ، جمعی از نمایندگان در نشست علنی امروز سه شنبه 21 مرداد مجلس شورای اسلامی درخواست تشکیل جلسه غیرعلنی پیرامون بررسی اظهارات اخیر رئیس‌جمهور را به صورت کتبی به امضا رساندند.

در این درخواست اشاره شده که برای بحث و بررسی و برای تصمیم گیری نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور جلسه ای تشکیل شود. متن درخواست به این شرح است:

مطابق اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهور دومین شخصیت جمهوری اسلامی است که از این جهت دارای جایگاهی رفیع است؛ سخنرانی روحانی در تاریخ 20/5/93 در جمع سفرای جمهوری اسلامی موضوع هتک حرمت جایگاه ریاست جمهوری بود.

نسبت هایی مانند بزدل و لرزان به منتقدان مذاکرات هسته ای داده شد که این عبارات رکیکی است که موجب تضعیف ارتقای جایگاه ریاست جمهوری است لذا ما امضاکنندگان خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی پیرامون بحث و بررسی اظهارات اخیر دکتر روحانی هستیم.

در همین راستا در ابتدای جلسه امروز نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی اظهارات روحانی شد. وی خطاب به ابوترابی رئیس جلسه گفت: از شما درخواست دارم تا با تشکیل جلسه غیر علنی به منظور بررسی اظهارات اخیر رئیس جمهور موافقت کنید.

وی افزود: از شما به دلیل موضع گیری شفافی که نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور داشتید تشکر می‌کنم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از شما درخواست دارم تا با تشکیل جلسه غیرعلنی به منظور بررسی اظهارات اخیر رئیس‌جمهور موافقت کنید.

به گزارش میزان حسن روحانی روز گذشته در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: «یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است». این سخنان واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *