مذاکره دو جانبه رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر مالزی

15:19 - 16 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۸۰۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مذاکرات مشترک دو جانبه هیات های عالیرتبه ایران و مالزی عصر جمعه به وقت محلی در کاخ نخست وزیری این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد.
مذاکره دو جانبه رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر مالزیبه گزارش گروه سیاسی ،مذاکرات مشترک دو جانبه هیات های عالیرتبه ایران و مالزی عصر جمعه به وقت محلی در کاخ نخست وزیری این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد.

"نجیب تون رزاق" نخست وزیر مالزی پیش از آغاز مذاکرات دو جانبه از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال رسمی کرد.

 روحانی و نجیب تون رزاق پس از آن مذاکرات خصوصی انجام دادند و سپس مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه آغاز شد.

براساس گزارش وزارت امور خارجه مالزی، قرار است پس از این مذاکرات معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و این کشور جنوب شرق آسیا در حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر مالزی امضا شود.

'محمود واعظی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی، معتقد است سفر رئیس جمهوری به مالزی فصل نوینی در روابط تهران – کوالالامپور است و ارزش مبادلات دو جانبه طی دو سال آینده می تواند از میزان حدود 500 میلیون دلار کنونی به 5 برابر افزایش یابد.

رئیس جمهوری کشورمان و نخست وزیر مالزی پس از پایان مذاکرات هیات های عالیرتبه دو کشور در نشست خبری مشترک شرکت می کنند.

 روحانی ظهر امروز در دومین مرحله از سفر منطقه ای خود برای دیداری دو روزه وارد کوالالامپور شد و مذاکرات در حال حاضر نیز در شهر پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی ادامه دارد.

نخست وزیر مالزی جمعه شب ضیافت شام به افتخار هیات ایرانی برگزار می کند.

دیدار "امین حاجی مولیا" رئیس مجلس مالزی با  روحانی، دیدار و گفت وگوی صمیمانه جمعی از نخبگان دانشگاهی، اندیشمندان و تحلیلگران رسانه ای مالزی و دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم که در زمینه های علمی، دانشگاهی و تجاری در کشور مالزی فعالیت می کنند و سخنرانی در جمع ایرانیان از برنامه های دومین روز سفر رئیس جمهوری کشورمان به مالزی است که در شهر کوالالامپور انجام می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *