آغاز فرهنگسازی برای پیشگیری از وقوع جرم در مدارس

12:02 - 30 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۹۸۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان از تصرف اراضی و قاچاق مواد مخدر به عنوان عمده‌ترین جرائم این استان یاد کرد و از آغاز آموزش پیشگیری از وقوع جرم در مدارس برای مقابله با این جرائم خبر داد

: معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان از تصرف اراضی و قاچاق مواد مخدر به عنوان عمده‌ترین جرائم این استان یاد کرد و از آغاز آموزش پیشگیری از وقوع جرم در مدارس برای مقابله با این جرائم خبر داد.

محمد صادق شجاعی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این سازمان به دو صورت درون‌سازمانی و فراسازمانی صورت گرفته، اظهارکرد: فعالیت‌های درون‌سازمانی به صورت برگزاری نشست برای آموزش قوانین جدید همچون آیین دادرسی کیفری و ارائه راهکارهای موثر برای پیشگیری از وقوع جرم بوده است و در این راستا برای شناسایی و مقابله با ریشه‌های جرائم شایع در این استان تلاش کرده‌ایم.

وی در خصوص فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی برون‌سازمانی خاطرنشان کرد: در این استان برای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات آموزشی موثری از مدارس آغاز شده است ضمن اینکه برنامه‌های آموزشی برای عموم نیز تهیه و از شبکه استان به نمایش درآمده است.

این مقام قضایی با اشاره به بیشترین جرائم موجود دراین استان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمان 11درصد از اراضی کل کشور را در بر گرفته است تصرف اراضی یکی از عمده‌ترین مشکلاتی است که در این استان وجود دارد، همچنین قاچاق مواد مخدر از مهم‌ترین جرائم موجود در این استان است چراکه استان کرمان فاصله کمی تا مرز دارد.

شجاعی با استناد به آمار موجود سرقت، ضرب و جرح، طلاق و شکایت برای مهریه را از بیشترین پرونده‌های مطرح شده در دادگستری استان کرمان در سال جاری دانست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *