رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

70درصد جرایم غیرمستقیم با مواد مخدر ارتباط دارند/ حمایت قضایی از ضابطین مبارزه با مواد مخدر

11:46 - 30 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۹۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: 30 درصد جرایم ریشه مستقیم در جرایم مواد مخدر داشته و مابقی تا 70 درصد به صورت غیر مستقیم به جرایم مواد مخدر مربوط می‌شود.

: مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضاییه گفت: 30 درصد جرایم، ریشه مستقیم در جرایم مواد مخدر داشته و مابقی تا 70 درصد به صورت غیرمستقیم به جرایم مواد مخدر مربوط می‌شود.

علیرضا ساوری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی میزان بر ضرورت برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مواد مخدر به عنوان اصلی‌ترین معضلی است که هم به عنوان مطالبه مردم و هم به عنوان مهمترین دغدغه و نگرانی حاکمیت شناخته می‌شود.

وی افزود: بیش از 70 درصد پرونده‌های دستگاه قضایی به خاطر مواد مخدر و یا به گونه‌ای در ارتباط با مواد مخدر در دادگاه‌ها تشکیل می‌شود و درصد بالایی از جمعیت کیفری ما را جرایم مربوط به مواد مخدر تشکیل می‌دهند و مشخصا 30 درصد جرایم ریشه مستقیم در جرایم مواد مخدر داشته و مابقی تا 70 درصد به صورت غیر مستقیم به جرایم مواد مخدر مربوط می‌شود.

ساوری ادامه داد: ردپای مواد مخدر به عنوان یکی از معضلات مهم در سایر آسیب‌ها مثل طلاق، سرقت و یا سایر آسیب‌ها به وضوح قابل دریافت است و با توجه به فراوانی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی که مستقیم یا غیرمستقیم ریشه در مواد مخدر دارد می‌توان از مواد مخدر به عنوان مهمترین و اولویت‌دارترین جرم کشور یاد کرد.

وی در رابطه با راهکارهای پیشگیری از این جرم و کاهش جرایم مواد مخدر در معاونت پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: موضوع مبارزه با مواد مخدر در دستور کار کمیته پیشگیری از جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی این معاونت قرار دارد و تاکنون 9 بار با حضور دستگاه‌های مربوطه تشکیل جلسه داده و مقرر شده علاوه بر تشدید فعالیت دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با عاملین و دست‌اندرکاران اصلی تولید، تجارت و توزیع غیرقانونی مواد مخدر و روان گردان‌ها، کمیته یا هیات خاصی با نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر، عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط را در زمینه کنترل مواد و پیش سازهایی که می‌تواند در تولید مواد مخدر صنعتی مثل شیشه مورد استفاده قرار گیرد تحت نظارت قرار داده و نتیجه را به این معاونت اعلام کنند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه  خاطرنشان کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم نیز حمایت‌های قضایی را از این دستگاه‌ها به عمل خواهد آورد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *