رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نذرنامه خوانی در همایش شیرخوارگان حسینی/ آدرس عشق را از حضرت علی اصغر (ع) بگیرید

9:15 - 16 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۵۸۹
آیت الله صدیقی در همایش شیرخوارگان حسینی ضمن ابراز ارادت به طفل شیرخوار امام حسین (ع)، بر این نکته تاکید کرد که می توان آدرس عشق را از حضرت علی اصغر (ع) گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، امروز و همزمان با نخستین جمعه از ماه پر برکت محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد.

در این مراسم جمع پرشوری از بانوان ایران زمین به همراه کودکان خود حضور دارند و در حالی که لباسی شبیه به لباس حضرت علی اصغر (ع) بر تن فرزندانشان کرده اند، آن ها را نذر یاری قیام امام زمان (عج) کرده اند.

این همایش همزمان در سایر شهرهای ایران و همچنین 41 کشور از جمله یمن، ترکیه، سوریه، پاکستان، روسیه نیز در حال برگزاری است.

گروه تواشیح و سروده حضرت محمد (ص) در ابتدای این همایش به اجرای برنامه پرداختند و سه اثر را روی صحنه بردند.

در ادامه این برنامه از آیت الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران برای سخنرانی در این همایش و حضور روی صحنه دعوت شد.

آیت الله کاظم صدیقی در این برنامه ضمن ابراز ارادت به امام دوازدهم، گفت: روز جمعه امام زمان (عج) پذیرایی خاصی از دوستداران خود دارد. 

وی همچنین تصریح کرد: در اسلام مسئله نذر جایگاه خاصی دارد. افرادی که به شهدا اعتقاد دارند، در مشکلات زندگی نا امید نمی شوند و  در مواردی که از خودشان و همچنین دیگران، کاری ساخته نیست، نذر می کنند تا کلید حل مشکلشان را از خدا بگیرند.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: نذرهای حضرت فاطمه (س) و حضرت مریم (س) از جمله نذرهایی است که در اسلام می توان به آن ها اشاره کرد.

وی یادآور شد: حضرت علی اصغر (ع) بیدارگر و پرچمدار جبهه جنگ نرم است. این حضرت در جامعه ما نیاز به برهان ندارد بلکه مردم ما سالانه از نذرهایی که برای ایشان می کنند، حاجت می گیرند.

وی افزود: یکی از موضوع های قابل توجه درباره حضرت علی اصغر (ع)، شباهت ایشان به حضرت عیسی (ع) است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه صحبت های خود، توضیح داد: ای بانوان شما امروز فرزندانتان را به این محل آورده اید تا آدرس عشق، امید و مقاومت را از حضرت علی اصغر (ع) دریافت کنید. اگر شما هم مانند حضرت مریم (س) پاکی روح داشته باشید، ملائکه بر شما سجده خواهند کرد.

وی همچنین گفت: اینکه شما امروز فرزندانتان را نذر حضرت علی (ع) کرده اید، ثواب قرآنی دارد. در این رابطه همچنین می توان به نذر مادر حضرت مریم (ع) در آیه 35 سوره آل عمران اشاره می کند که از خداوند خواست فرزندش پاک و مطهر باشد.

وی ادامه داد: پس از ولادت حضرت مریم (س) خداوند به مادر ایشان می فرماید که این فرزندت، پاک و مطهر و مادر پیغمبر است. 

آیت الله صدیقی اظهار کرد: خدا به بانیان برگزاری این همایش که نمادی از واقعه کربلا و حضور حضرت علی اصغر (ع) هستند، خیر بدهد چراکه الان در تمامی نقاط دنیا چنین پرچمی برافراشته شده است. تمام مذاهب و مکاتب در جریان واقعه کربلا حق را به امام حسین می دهند که کودکان خود را در این راه فدا کرد و امروز شما ادامه دهنده راه امام سوم هستید.

وی تصریح کرد: در همین راستا، امام خمینی (ره) نیز نهضت خود را یک نهضت حسینی نامگذاری کردند تا ادامه دهنده راه ولایت امام حسین (ع) باشد.

آیت الله صدیقی همچنین گفت: خدا در قرآن سه پیامبر را برای ما معرفی کرده که در کودکی درجه نبوت داشتند. حضرت عیسی (ع) که مادرشان نذری بوده اند، پسر خاله حضرت عیسی یعنی یحیی شهید و سلیمان نبی (ع) این سه پیامبر هستند.

وی افزود: همچنین سه امام را داریم که در کودکی به مقام نبوت رسیدند که حضرت جواد (ع)، امام هادی (ع) و حضرت ولیعصر (عج) این سه امام هستند. همچنین در این زمینه چند شهید در زمره الگوهای شهدا محسوب می شوند که حضرت علی اصغر (ع) و عبدالله از جمله این شهدا هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امروز ایرانیان در این محل گرد آمده اند تا با حضرت زینب (س) بیعت کنند که در مسیر دفاع از حجاب، عفاف و ارزش های اسلامی حرکت کنند.

آیت الله صدیقی همچنین در ادامه همایش شیرخوارگان حسینی به روضه خوانی حضرت علی اصغر (ع) پرداخت.

در ادامه این برنامه نذرخوانی صورت گرفت که بر این اساس مادران چنین بیان کردند: "یا صاحب الزمان، فرزندم را نزد یاری قیام تو می کنم. اورا برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن."

در این برنامه همچنین ندای "لبیک یا حسین" به یاد امام حسین (ع) و قیام عاشورا و همچنین به یاد شهدای مدافع حرم در فضای مصلی امام خمینی (ره) طنین انداز شد.

مداحی و مرثیه خوانی امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت (ع) نیز تا دقایق پایانی این برنامه ادامه پیدا می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *