امکانات و بستر برای صدور ویزا در مرز دهلران وجود دارد/ مساحت شهر دهلران از مهران بزرگتر است

6:35 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۲۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: شرایط برای رفت و آمد زائران و صدور ویزا از مرزدهلران وجود دارد.
علی ا صغری//شرایط برای رفت و آمد زائران از مرز دهلران وجود دارد/ منتظر ابلاغ رسمی هستیمشادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره پیشنهادش پیرامون انتخابات دهلران به عنوان مرز رسمی کشور در آستانه اربعین اظهار کرد: انتظار این است که امسال بیش از سالهای گذشته زوار "عتبات عالیات" از استان ایلام به سمت عراق عبور کنند از این رو ما درخواست کرده ایم دهلران نیز به عنوان یکی از شهرهای ایران که دارای مرز با عراق است به منظور سهولت رفت و آمد زائران به عنوان مرز رسمی کشور در این ایام معرفی شود.

وی افزود: در سال گذشته ما شاهد بودیم که در استان ایلام به دلیل حجم زیاد مردم مشکلات زیادی از جمله صفهای طولانی برای ورود به عراق ایجاد شد از این رو بر این باوریم که باید فکری کنیم تا مردم به صورت راحت و با آرامش این سفررا انجام دهند.

کاظم زاده با اشاره به اینکه مرز دهلران دارای فرصتهای زیادی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی است، تأکید کرد: مرز 430 کیلومتری استان ایلام با عراق تنها یک گذر یعنی مرز مهران را برای خروج زائران اربعین حسینی از کشورمان دارد از این رو دهلران و موسیان به عنوان مرزهای میانی در استان ایلام با کشور عراق می توانند موقعیت مساعدی را برای سفر زائران به عراق فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: عبور از مرز دهلران و موسیان برای سفر به کشور عراق در شرایط فعلی با توجه به اینکه جاده این مسیر تازه درست شده است و امکانات رفاهی در آن وجود دارد باید از ظرفیت آن به منظور تسهیل در اموررفت و آمد زائرین اربعین حسینی استفاده کنیم.

نماینده مردم دهلران در مجلس با اشاره به اینکه شهر دهلران از نظر مساحتی ازمهران بزرگتر است گفت: این بستر و زمینه وجود دارد که زائران اربعین حسینی از طریق مرز دهلران به عراق سفر کنند از این رو ما معتقدیم باید از فرصت مرز دهلران و موسیان برای سهولت دررفت و آمد مردم استفاده شود.

کاظم زاده با اشاره به اینکه در استان خوزستان سه مرز آبی، شلمچه و چذابه برای سفر به عراق معرفی شده است، تاکید کرد: کسانی که می خواهند به عراق سفر کنند و درمراسم اربعین حضور داشته باشند بدون شک با بازگشایی مرز دهلران وموسیان می توانند به جای طی کردن مسافت طولانی و سفر به خوزستان از این مرز استفاده کنند.

وی درباره اینکه آیا امکانات لازم برای صدور ویزا درمرز دهلران برای مردم وجود دارد، تاکید کرد: در حال حاضر مراحل مربوط به صدور ویزا در شهر ایلام انجام می گیرد اما امکانات و بستر برای صدور ویزا در مرز دهلران وجود دارد اما در این راستا دستگاه های مربوطه نیز باید همکاری های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم دهلران در مجلس تصریح کرد: بدون شک زمانی که مرز دهلران به عنوان مرز رسمی عبور زائرین به عراق معرفی شود شرایط برای ورود ویزا نیز فراهم خواهد شد.

کاظم زاده با بیان اینکه افراد از طریق اخذ ویزا از نقاط مختلف در صورت اجازه دولت می توانند از مرز دهلران به عراق سفر کنند تاکید کرد: در ایام اربعین نه تنها مرز مهران بلکه بسیاری از مرزهای کشور به دلیل ازدحام جمعیت با مشکلات بسیاری رو به رو هستند از این رو ما باید از فرصتهای موجود استفاده کنیم تا زمینه را برای سهولت رفت و آمد مردم فراهم کنیم.




دهلرانی
|
-
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
چرا باید مرز پر پیچ و خم سومار برای تردد اربعین پیشنهاد بشه ولی مرز هموار دهلران که براحتی مشکل ترافیک مهران رو حل میکنه نباید بازگشایی بشه؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *