برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب در سال آینده نداریم/ بهره‌برداری از رینگ آبی شهر تهران در سال 94

15:12 - 29 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۹۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب در خصوص احتمال گرانی آب در سال آینده اعلام کرد: در بودجه سال آینده برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب نداریم.

: مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب در خصوص افزایش قیمت آب در سال آینده اعلام کرد: در بودجه سال آینده برنامه ای برای افزایش قیمت آب نداریم.

حمیدرضا جانباز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به افزایش 30 درصدی اعتبارات آبرسانی در سال آینده اعلام کرد: با افزایش اعتبارات آبرسانی تصفیه خانه شش و رینگ آبی شهر تهران به بهره برداری می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این که بهبودی در وضعیت آبی سدهای تهران حاصل نشده است ادامه داد: با توجه به وضعیت مصرف آب و ورود آب سد ماملو به مناطق جنوب و جنوب شرق تهران در خصوص تامین آب در فصل زمستان با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب، در ادامه سخنان خود با اعلام این که آب شرب تهران در وضعیت سالمی قراردارد ادامه داد: هم اکنون مرجع رسمی تعیین آلودگی آب تهران وزارت بهداشت است از این رو اظهارات رئیس سازمان محیط زیست را در مورد آلوده بودن آب تهران تکذیب می کنیم.

جانباز درباره تفکیک آب شرب از مصارف بهداشتی، گفت: کارگروه مشترکی با وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده است تا استانداردهای آب بهداشتی را تعریف کند.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب افزود: اجرای این طرح به‌طور جدی در دستورکار وزارت نیرو است و به تمام استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که شهرهایی را برای اجرای این طرح درنظر بگیرند و به‌نظر می‌رسد تا پایان امسال به نتایج خوبی برسیم و بتوانیم این طرح را به مکان‌هایی که امکان اجرای آن را دارند، تسری دهیم.

وی ادامه داد: ما کشوری هستیم که پراکندگی جمعیت داریم و در خیلی از مناطق امکان تولید آب وجود ندارد که مجبور شده‌ایم با هزینه‌های بسیار زیاد طرح‌های آب‌رسانی ازطریق خطوط انتقال آب بلند را اجرا کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *