برگزاری نشست تخصصی بررسی بخش قضایی لایحه برنامه ششم توسعه

11:16 - 14 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۰۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست تخصصی بررسی بخش قضایی لایحه برنامه ششم توسعه به عنوان نخستین نشست علمی در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در راستای تداوم سلسله نشست‌های علمی دانشگاه علوم قضایی، نشست بررسی بخش قضایی لایحه برنامه ششم توسعه به عنوان نخستین نشست علمی در سال تحصیلی جدید توسط معاونت پژوهشی و گروه حقوق عمومی و بین المللی دانشگاه علوم قضایی برگزار شد.

در این نشست که با حضور رخشنده رو، پورسید، کریمیان، فلاح زاده، آقایی و لطفی برگزار شد موضوع از دو جنبه مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش نخست مسائل نظری و حقوقی در رابطه تدوین و تصویب لایحه برنامه به بحث گذارده شد و در بخش دوم مواد مندرج در لایحه برنامه ششم به صورت موردی بررسی شد.

در بخش نخست بررسی شد که آیا تصویب لایحه برنامه در شأن دولت (دستگاه اجرایی) است یا باید توسط مجلس شورای اسلامی تصویب گردد؟ در این زمینه میزان احاطه هر یک از این دو قوه بر موضوع و قواعد حقوق و قواعد حقوق اساسی در خصوص موضوع مطرح گردیده و اساتید حاضر در جلسه دیدگاه‌های متفاوتی را عرضه کردند.

در بخش دوم نشست نیز موضوعات مذکور در موارد لایحه مورد بررسی قرار گرفت؛ مواردی همچون بحث فروش و انتقال زندان‌ها به خارج از شهر، موضوع تجویز تعداد جذب قاضی در طول برنامه ششم، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، کاهش عناوین مجرمانه و تبدیل آنها به تخلف در این نشست مطرح و بررسی شد.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *