دولت کوچک شد/ خصوصی‌سازی 73 میلیارد تومانی

10:33 - 14 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۰۱۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: مزایده 8 شرکت و کشتارگاه برگزار و از این میان تنها برای 4 شرکت پاکت درخواست پیشنهاد قیمت آمد که ارزش کل این واگذاری حدود 73 میلیارد و 800 میلیون تومان است.
جعفر سبحانی در گفت‌و‌گو با در خصوص جزئیات مزایده 12 مهرماه گفت: مزایده 12 مهرماه مربوط به 8 شرکت و کشتارگاه بود که از این تعداد برای 4 شرکت پاکت پیشنهاد قیمت آمد و به مزایده گذاشته شده و برای سایر آن‌ها پاکت درخواستی ارائه نشد.

وی در این باره ادامه داد: از چهار کشتارگاهی که مزایده گذاشته شد برای دو کشتارگاه اقلید فارس و جونقان شهرکرد پاکت قیمت ارائه شد و به بالاتر از قیمت پیشنهادی فروخته شد ولی برای دو کشتارگاه دیگر مشتری حاضر به خرید با قیمت پیشنهادی نشد که این امر برای اولین مزایده قابل پیش‌بینی بود.

مشاور سازمان خصوصی سازی در توضیح مزایده مربوط به 4 بنگاه تصریح کرد: از چهار بنگاهی که مزایده گذاشته شد دو بنگاه نساجی قائم شهر و پالایش پارسیان سپهر پاکت پیشنهاد قیمت داشتند و واگذاری دو بنگاه دیگر به دلیل نبود مشتری به مزایده بعدی موکول شد.

سبحانی با اشاره به قیمت 4 شرکت مزایده شده در ماه جاری گفت: قیمت پایه برای کشتارگاه اقلید فارس 10 میلیارد تومان بوده که با قیمت 12 میلیارد و 800 میلیون تومان واگذار شد و قیمت پایه کشتارگاه شهرکرد 15 میلیارد تومان بوده که با قیمت 15 میلیارد و 500 میلیون تومان واگذار شده است.

وی در ادامه افزود: قیمت پایه بنگاه نساجی قائم شهر 29 میلیارد تومان بوده که با قیمت 30 میلیارد تومان واگذار شد و پالایش پارسیان که قیمت پایه 13 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده بود با قیمت 15 میلیارد و 500 میلیون تومان واگذار شد.

مشاور سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: مزایده مهرماه براساس پیش‌بینی ها صورت گرفت ولی هنوز مزایده 15 شهریور ماه در تاریخ خصوصی سازی جایگاه ویژه دارد و تکرار نشده است ولی واگذری مهر ماه نیز از میان 8 شرکت و کشتارگاه نیمی از آن با موفقیت و با قیمت مناسب واگذار شده است.
 
سبحانی در انتها خاطر نشان کرد: تا پایان سال تمامی شرکت‌های باقی مانده در خصوصی سازی به مزایده گذاشته می شود و تلاش خواهیم کرد قیمت‌های پایه مناسبی برای این شرکت‌ها تعیین شود و احتمالا مزایده بعدی در آبان ماه انجام خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *