وزارت خارجه باید کشورهای امضاءکننده قطعنامه حقوق بشری علیه ایران را تنبیه کند

11:08 - 29 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۸۵۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تصویب قطعنامه‌های ضدحقوق بشرعلیه ایران آبروی نداشته سازمان ملل را می‌برد، افزود: وزارت امورخارجه باید برای کشورهای امضا کننده قطعنامه اقدامات تنبیهی اتخاذ کند.

: نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تصویب قطعنامه‌های ضدحقوق بشرعلیه ایران آبروی نداشته سازمان ملل را می‌برد، افزود: وزارت امورخارجه باید برای کشورهای امضا کننده قطعنامه اقدامات تنبیهی اتخاذ کند.

منصور حقیقت پور درگفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در سازمان ملل، تصریح کرد: متاسفانه سازمان ملل با خوش رقصی در حیطه بین المللی برای منافع آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها رای صادر می‌کند و این امر اعتبار حقوقی و بین الملل سازمان ملل را زیر سئوال می‌برد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفیران ایران باید با کشورهای امضا کننده این قطعنامه در کشورهای محل ماموریت وارد مذاکره شوند، گفت: سفیران ما در خارج از کشور باید فعال تر عمل کنند.

وی ادامه داد: این گونه قطعنامه‌ها بطورحتم بار سیاسی برای کشور ما در بر خواهد داشت و بنابراین وزارت امورخارجه کشورمان و سفیران ما باید هوشیار باشند که با این گونه رفتارهای ضدایرانی، برخوردی قاطع و تنبیهی داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ساختار کنونی سازمان ملل به هیچ وجه عدالت محور نیست، یادآورشد: سازمان ملل با این رویه نه تنها قابلیت دفاع از هیچ کشوری را درجهان ندارد، بلکه خود سدی بزرگ برای صلح و امنیت در جهان به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: این گونه قطعنامه‌ها یک ریال هم برای ما ارزش ندارند، زیرا ما قطعنامه‌هایی را که محوریت عدالت محوری نداشته باشد را به رسمیت نمی‌شناسیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *