شایعات، عامل گرانی برنج/ هیچ کمبودی در بازار نداریم

9:50 - 12 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۰۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: درحال حاضر در خصوص تامین کالاهای اساسی موردنیاز، هیچ کمبودی وجود ندارد و افزایش تقاضا در کنار انتشار خبرهای کذب دلیل گرانی برخی کالاهای اساسی است.
شایعات عامل گرانی برنج / هیچ کمبودی در بازار نداریم به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با شروع مناسبت‌های مذهبی، پیش بینی می‌شود قیمت‌ برخی کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر و روغن در پی افزایش تقاضا،با گرانی روبرو شود.

تجربه نشان داده هر ساله قبل از آغاز محرم مسئولان ثبات قیمت‌ کالاهای اساسی را به مردم نوید می‌دهند اما با برپایی دسته‌های عزاداری و آغاز خرید کالاهای اساسی برای ادای نذر افراد، قیمت‌ها نیز دست‌خوش تغییر می‌شود.

گزارش میدانی میزان از بازار فروش موادغذایی در خیابان مولوی حاکی از آن است که قیمت‌ها برخلاف خبرهای شنیده شده در روزهای اخیر مبنی بر تعادل قیمت‌ها در بازار با افزایش همراه بوده و در این بین برای خرید برنج، روغن و شکر باید بیش از قیمت‌های مصوب هزینه پرداخت کرد.

درحالی که قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی از عرضه ۳۲ هزار و ۴۵۵ تن کالای اساسی شامل برنج، شکر و گوشت مرغ برای تنظیم بازار ماه‌های محرم و صفر در سراسر کشور خبر داده است حال باید دید پس از عرضه این کالاها قیمت‌ها چه تغییری خواهد کرد.

در این رابطه محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ضمن اعلام افزایش قیمت برخی مواد غذایی از جمله روغن، برنج ایرانی و خارجی به میزان، گفت: آغار ماه محرم دلیل گرانی این مواد غذایی نیست بلکه درحال حاضر اکثر سازمان‌ها و ارگان‌ها برای خرید عمده مایحتاج سالانه خود اقدام کرده‌اند که باعث بالارفتن تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت شده است.

وی افزود: عوامل خاصی از جمله خبرهای کذب در خصوص صادرات برنج به روسیه نیز در افزایش قیمت انواع برنج در بازار بسیار تاثیرگذار بوده و دلیلی برای گرانی‌های اخیر انواع برنج است.

هر کیلوگرم شکر 4000 تومان
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص قیمت شکر در بازار اظهار کرد: قیمت شکر در خرده فروشی‌های سطح شهر بین 3 هزار و 500 تا 4 هزار تومان است که در عمده فروشی‌ها قیمت به زیر 3 هزار تومان می‌رسد.

آقاطاهر خاطرنشان کرد: درحال حاضر در خصوص تامین موادغذایی موردنیاز هیچ کمبودی وجود ندارد و افزایش تقاضا به دلیل مناسبت‌ها و همچنین تامین مایحتاج ارگان‌ها و سازمان‌ها، دلیل افزایش قیمت برخی از موادغذایی بوده است.

وی افزود با کاهش تقاضا در هفته‌‌های آینده، کالاهای اساسی که با افزایش قیمت روبرو شده است به قیمت‌های قبل بازمی‌گردد.
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *