رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش تسهیلات فناوری‌های نوین و انرژی‌های نو در بودجه 94/ توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در کشور

12:10 - 28 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۷۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از همکاری با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خبر داد و گفت: قرار است تسهیلات و اعتبارهای ویژه برای فناوری‌های نوین و انرژی‌های نو در بودجه 94 افزایش یابد.

: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از همکاری با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خبر داد و گفت: قرار است تسهیلات و اعتبارهای ویژه برای فناوری‌های نوین و انرژی‌های نو در بودجه 94 افزایش یابد.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به لزوم توسعه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی بنا بر مصوبه هیئت دولت اظهار کرد: با همکاری وزارت نیرو در این زمینه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است. لذا در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی‌هایی را برای توسعه نیروگاه های بادی و خورشیدی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های انرژی فعال و غیرفعال خورشیدی شرکت توزیع برق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه بسیار ارزنده مجموعه‌ای از نیروگاه‌های خورشیدی تاسیس شد و اکنون شاهد تولید مجموع 13 هزار کیلووات ساعت انرژی پاک سالانه در این استان خواهیم بود.

ابتکاربا اشاره به این مطلب که تولید این میزان انرژی به واسطه فن آوری‌های مذکور، مانع از تولید 196هزار کیلوگرم گاز Co2 ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی معادل خواهد بود، گفت: همکاری سازمان محیط زیست با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری منجر خواهد شد تا نیروگاه‌های خورشیدی را تاسیس کنیم.

رئیس سازمان حمایت از محیط زیست از افزایش تسهیلات و اعتبارهای ویژه برای فناوری های نوین و انرژی های نو در بودجه 94 اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌هایی که در آینده صورت می‌گیرد انرژی خورشیدی و بادی را با توجه به تاثیر فراوان آن‌ها در کاهش آلودگی هوا توسعه دهیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *