راه های بتنی کشور به 10درصد می رسد

11:08 - 28 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۷۷۳
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از اهداف پیش بینی شده در حمل ونقل جاده ای این است که در پایان دولت یازدهم راه های بتنی کشور به 10 درصد برسد.

: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از اهداف پیش بینی شده در حمل ونقل جاده ای این است که در پایان دولت یازدهم راه های بتنی کشور به 10 درصد برسد.

به گزارش میزان ، «محمد شکرچی زاده » که در گفت وگوی ویژه خبری پنج شنبه شب شرکت کرده بود، یکی از شاخص های توسعه ای کشورها را مقوله حمل و نقل دانست و گفت: یکی از مواردی که در تمامی کشورها مورد توجه قرارمی گیرد کیفیت جاده ها،حمل و نقل های هوایی ریلی و دریایی است.

وی افزود: اگر بخواهیم به رشد قابل توجهی در کشور دست یافته و به سمت توسعه پایدار پیش برویم، باید به حمل و نقل توجه اساسی کنیم.

رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با بیان این که حمل ونقل نیزمانند مقوله آب باید مورد توجه همگان قرار گیرد، خاطر نشان کرد: توجه به حمل و نقل چند وجهی در کشور ضروری است.

وی در پاسخ به این سوال که چه طرح هایی برای بومی سازی حمل و نقل انجام شده است، گفت: طرح جامع حمل و نقلی در برنامه پنجم وجود داشته که از جمله تکالیف دولت آماده سازی و الگو برداری برای توسعه حمل و نقل در سطح شهر، منطقه و ملی بوده است.

شکرچی زاده افزود: باید به صورت جدی به طرح جامع حمل ونقل پرداخته شود و هر نوع توسعه ای باید در قالب آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: طرح جامع حمل و نقل نخستین برنامه ای بود که در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت .
رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با بیان این که مطالعات طرح جامع حمل ونقل بارها مورد بازبینی قرار گرفته، ادامه داد: این طرح با توجه به اطلاعات موجود در مرحله انتشار برای مبادی مختلف فرستاده شده است.
شکرچی زاده در ادامه گفت: طرح جامع حمل ونقل بسیار گسترده است و مرتب باید اصطلاح شود و اگر در قالب این طرح پیش برویم توسعه گسترش یافته و آشفتگی ها کمتر می شود.
وتاکید کرد، اگر سرمایه گذاری بهینه ای در این مقطع انجام شود می توان به چشم انداز روشنی رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که ایران توانایی بسیاری در توسعه علم دارد، ولی چرا از دانشگاه تا مرحله اجرا فاصله بسیار زیادی وجود دارد، گفت: هنر انسان تبدیل علم به محصول و در نتیجه رشد توسعه است .

وی خاطر نشان کرد: کشورهای توسعه یافته مبانی اصلی اهداف خود را از مراکز علمی جمع آوری کرده و با گسترش آن به نتایج مطلوبی می رسند ولی ما مقالات خوبی در عرصه دانشگاه داشتیم و کمتر به مرحله اجرا رسانده ایم.

وی تصریح کرد: ما در عرصه تولید مقاله رتبه بالایی داریم ولی در عرصه فناوری و تبدیل آن به محصول در شرایط مطلوبی نیستیم. به طوری که ایران از حیث سهولت فناوری رتبه 148 جهان قرار دارد.

شکرچی زاده با بیان این که در مرکز تحقیقات سعی داریم که ارتباطات را به یکدیگر نزدیک کنیم، اظهار داشت: در این مرکز کارگروه های مختلفی شکل گرفته و با پشتیبانی کردن، برداشت های میدانی، انجام طرح ها و بررسی پایان نامه های افراد می توانیم زمینه تبدیل طرح به عمل را فراهم آوریم .

وی با اشاره به تولید 20 میلیون تن سیمان در کشور گفت: با توجه به تولید بیش از نیاز سیمان در کشور، صادرات این محصول را داریم اما این اقدام خوبی نیست چرا که باید محل مصرف آن را در کشور پیدا کرد.

رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با اشاره به شاخص های مختلفی که برای امنیت وجود دارد، گفت: برای امنیت و وضعیت مناسب راه ها شاخص های مختلفی مانند ناهمواری و شرایط اقلیمی وجود دارد بنابراین آمارها را می توان با معیارهای مختلف تعیین کرد.

وی تصریح کرد: در سال های 77، 86 و 87 در تصادفات جاده ای 23 هزار نفر کشته شدند که این رقم اکنون به 18 هزار نفر رسیده است اما این عدد همچنان بالاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 25 درصد تخت های بیمارستانی ما متعلق به تصادفات جاده ای است و با تلاش های صورت گرفته به دنبال کاهش 10 درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده ای هستیم.

شکرچی زاده با اشاره به تاثیر مطالعات اجتماعی در موضوع ایمنی گفت: رفتار انسانی و مطالعات اجتماعی در این زمینه بسیار موثر است و ما نیز به طور جدی به مطالعه این موضوع می پردازیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *