برگزاری جلسه کمیسیون عمران در فرودگاه مهرآباد/ دلایل سقوط هواپیما با حضور وزیر راه بررسی می‌شود

14:31 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۷۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل جلسه فردا سه‌شنبه این کمیسیون در فرودگاه مهرآباد به منظور بررسی دلایل سقوط هواپیمای ایران 140 آنتونف خبر داد.

: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل جلسه فردا سه‌شنبه این کمیسیون در فرودگاه مهرآباد به منظور بررسی دلایل سقوط هواپیمای ایران 140 آنتونف خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی میزان با اشاره به ماموریت حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای بررسی دلایل سقوط هواپیما اظهار کرد: در جلسه فردای این کمیسیون که قرار است در فرودگاه مهرآباد برگزار شود، وزیر راه و شهرسازی و معاونانش نیز حضور خواهند داشت.

نماینده مردم جهرم در مجلس البته تاکید کرد که قرار حضور در فرودگاه مهرآباد پیش از سقوط هواپیما و به منظور بازدید از رادار مرکزی، مرکز کنترل فرودگاه و... پیش‌تر هماهنگ شده بود، اما پس از وقوع حادثه دیروز دستورکار جلسه فردا عوض شد.

رضایی کوچی سپس با تاکید بر اینکه نباید درباره دلیل سقوط هواپیما پیش از بررسی جامع قضاوت کرد، گفت: ظاهر قضیه نقص فنی بوده، اما ممکن است هر دلیل دیگری هم داشته باشد. کمیسیون عمران پس از بازدید و بررسی، گزارش کاملی را تهیه کرده و اگر نیاز باشد به در صحن علنی نیز قرائت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران پیش از این هم بابت عملکرد ایرلاین‌ها تذکر داده بود، خاطرنشان کرد: هواپیماهای ما باید استاندارد باشد، اما برخی ایرلاین‌ها هنوز استاندارد نیستند.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی باید نظارت بیشتری بر ایرلاین‌ها داشته باشد، تاکید کرد: امینت روانی و امینت جانی مردم در گرو عملکرد این شرکت‌هاست.

نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس همچنین از ماموریت کمیته تخصصی حمل و نقل کمیسیون عمران مبنی بر بررسی وضعیت خطوط ریلی و هوایی خبر داد.

وی گفت: متاسفانه وضعیت راه‌های ریلی هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و باید نظارت بیشتری بر آن‌ها صورت گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *