رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آیت الله صدیقی: نیروی انتظامی، پرتلاش ترین سازمان کشور است

20:48 - 10 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۴۶۴
آیت الله صدیقی در دیدار با رئیس پلیس پایتخت با اشاره به سختی کار نیروی انتظامی، گفت: یگان های انتظامی، پرتلاش ترین سازمان و نهاد کشور است و کارشان تعطیلی ندارد.
به گزارش گروه جامعه به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ آیت الله کاظم صدیقی در دیدار با سردار حسین ساجدی نیا همزمان با دومین روز از هفته نیروی انتظامی، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، افزود: باید از زحمات پلیس در برقراری نظم و امنیت و آرامش شهروندان تشکر و قدردانی کرد. 

وی افزود: با توجه به گزارش های ارائه شده در ابعاد مختلف و بررسی آن می توان دریافت که پلیس در برابر مسائل پیش رو با تدابیر و برنامه ریزی های واقع بینانه عمل می کند و این نشانه توفیق الهی است. 

امام جمعه موقت تهران گفت: خوشحال هستیم فرماندهان و روسای نیروی انتظامی، افرادی متدین، متعهد و معتقد به نظام و دین هستند و در اجرای ماموریت های پلیس مطابق قانون اهتمام دارند، مفتخریم که در سطح ناجا افراد مومن، دوره دیده مسئولیت ها را به عهده دارند و جان بر کف در پی انجام وظیفه هستند که این خود نعمت الهی است که هیچ کشوری ندارد. 

وی با اشاره به اینکه در انجام وظایف بایستی چند نکته را در نظر گرفت، افزود: اولین نکته این است که بدانیم انسان ها همیشه در حال تغییر و تحول هستند، نمی توان گفت که چه کسی بد یا خوب است، چه بسا کسانی که از خانواده و اصل و نسب خوبی بوده و مسیر اشتباه رفته اند و یا افرادی که پس از عمری رفتن در راه اشتباه تغییر مسیر داده و یک شبه راه حق و وصل الهی را در پیش گرفته اند، این مساله نشان می دهد بشر همیشه باید ارتباط خود را با خدا تنظیم کرده و به او پناه ببرد و از سنگر توحید خارج نشود. 

آیت الله صدیقی درباره دومین نکته اینگونه بیان کرد: انسان در زندگی فردی و اجتماعی و در تصمیماتش همیشه باید به نتیجه کار بیاندیشد و عاقبت اندیشی داشته باشد تا کار او خدایی و اخلاقی بشود. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سومین نکته که باید به آن توجه کرد، این است کسانی که تلاش دارند جامعه را درست کرده و به راه راست هدایت کنند، لذا نباید از خود غافل شوند و به تزکیه درون بپردازند، پلیس و قوه قضائیه اگر خود سالم نباشند، نمی توانند جامعه را به سمت سلامت پیش ببرند، لذا طبق فرمایش امام راحل(ره) هر کسی باید پیش از پرداختن به اصلاح جامعه به اصلاح خود بپردازد، پس به درون مجموعه خود بیشتر بپردازید که خودسازی امری بسیار مهم است. 

آیت الله صدیقی اظهار کرد: کسانی که تلاش دارند امنیت جامعه را برقرار سازند، باید اشخاصی صالح باشند تا بتوانند معنویت را در جامعه برقرار کنند. 

وی با بیان اینکه پلیس چشم بینای نظام است، افزود: پلیس همواره باید هوشیار و نسبت به احتمال وقوع جرائم بدبین باشد و تمامی مسائل موجود را تحت نظر بگیرد خصوصا زمان و مکان های خاصی که احتمال وقوع جرایم بیشتر است؛ پلیس باید علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه، بر تمام امور اشرافیت داشته باشد تا در بحران ها بهتر عمل کند زیرا نقش تاثیرگذاری در مدیریت کلان جامعه برعهده دارند. 

آیت الله صدیقی با اشاره به اهمیت نقش اطلاعات علمی و میدانی در مامویت های محوله ناجا، اظهارکرد: پلیس علاوه بر برنامه ریزی در حوزه ماموریتی بایستی جامع نگر و بینا باشد. 

امام جمعه موقت تهران ضمن تقدیر از زحمات سردار ساجدی نیا، خصوصا کارکنان وظیفه شناس پلیس پایتخت در برقراری نظم و امنیت شهروندان، گفت: تقوا، توسل و مراقبه سه پایه اساسی توسعه و سعادت مجموعه پلیس و جامعه است؛ نیروی انتظامی به خصوص پلیس تهران بزرگ پر تلاش ترین ارگان جامعه است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *