وقوع 35 درصد کل جرایم کشور در تهران/ کاهش 13 درصدی جرایم پایتخت

15:09 - 10 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۳۳۵
رئیس پلیس تهران گفت: جرایم پایتخت در 6 ماهه اول امسال 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، صبح امروز همزمان با دومین روز از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، ضمن حضور در حوزه علمیه امام خمینی(ره) و دیدار با آیت ا... صدیقی، امام جمعه موقت تهران، گزارشی مختصر از اقدامات و عملکرد پلیس پایتخت برای  افزایش امنیت و آرامش شهروندان ارائه کرد.
 
وی افزود: عملکرد مرکز فوریت های پلیسی 110 در حال حاضر نسبت به گذشته سرعت بیشتری پیدا کرده به طوری که در کمترین زمان ممکن پس از تماس شهروندان در محل حاضر شده و به موضوع رسیدگی می کنند، علاوه بر اینکه طی 10 سال گذشته که بحث پلیس اجتماعی مطرح شده است تمام سعی پلیس پایتخت بر این بوده که با مردم و شهروندان ارتباط و تعامل نزدیک و مثمر ثمر داشته باشند.
 
وی با اشاره به حضور روسا و پلیس های تخصصی تهران بزرگ در جمع شهروندان ، مدارس و مساجد، اضافه کرد: یکی از توفیقات پلیس پایتخت ارتباط خوب مسئولان و فرماندهان پلیس های تخصصی پایتخت و ارتباط موثر و مداوم با شهروندان است.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود نسبت به کشورهای همسایه و منطقه می توان گفت که کشور ما از میزان بالای امنیت و آرامش برخوردار است.
 
کاهش 13 درصدی جرایم در پایتخت
 
سردار ساجدی نیا در ادامه ضمن تاکید بر روند رو به کاهش وقوع جرایم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال های قبل، گفت: با توجه به این که 35 درصد جرایم کل کشور در تهران به وقوع می پیوندد، اما با این حال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 11 درصدی و طی 6 ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه با کاهش 13 درصدی وقوع جرایم مواجه بوده ایم.
 
وی همچنین به اجرای طرح های امنیت و آرامش از سوی پلیس های تخصصی تهران بزرگ در شهر تهران اشاره و بیان کرد: همانطور که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره های قبل و دوره کنونی، طی بازدید های خود بیان داشته اند، این طرح ها و اقدامات پلیس پایتخت روند مناسب و خوبی را در کنترل جرایم داشته است.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس پایتخت در برخورد با جرایم و تخلفات از جمله سرقت، برخورد با اراذل و اوباش، تخلفات راهنمایی و رانندگی، مبارزه با مواد مخدر و همچنین محصولات ضد فرهنگی اقدامات مناسب و عملکرد خوبی داشته است.
 
سردار ساجدی نیا در پایان با اشاره به ورود 300 هزار خودرو از ابتدای سال تا کنون به ناوگان حمل و نقل، تصریح کرد: در حال حاضر پلیس تمام تلاش خود را برای برقراری نظم ترافیکی به کار گرفته است تا معابر شهر تهران برای تردد و حمل و نقل شهروندان به بهترین وضعیت موجود درآید و امیدواریم بتوانیم این امر را در آینده بهتر کنیم.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *