رفع مشکل آب صنایع نیازمند عزم ملی است

12:29 - 27 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۷۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران، حل مشکل آب صنایع را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: درحال حاضر تنها 1/8 درصد آب به بخش صنعت اختصاص می یابد، درحالی که آب تخصیص یافته پاسخگوی نیاز صنعت نیست.

: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران، حل مشکل آب صنایع را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: درحال حاضر تنها 1/8 درصد آب به بخش صنعت اختصاص می یابد، درحالی که آب تخصیص یافته پاسخگوی نیاز صنعت نیست.

به گزارش میزان، سیدمحمد علی ابریشمی افزود: هم اکنون 92درصد آب کشور دربخش کشاورزی صرف می شود وکمتر از 2درصد آن به کل صنایع اعم ازپالایشگاه ها، نیروگاه ها ، پتروشیمی وواحدهای صنعتی اختصاص می یابد که درصورت افزایش این میزان به 4 درصد بسیاری از معضلات تولید در بخش صنایع رفع خواهدشد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران افزود: مشکل آب صنایع باید به صورت ریشه ای حل شود، تا چرخه تولید و اشتغال از این لحاظ با مشکل روبه رو نشود.

ابریشمی با اشاره به آمادگی مسئولان وزارت صنعت،معدن وتجارت برای واگذاری اداره امور شهرکها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی گفت: سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران نیز ضمن استقبال از این مهم آمادگی لازم برای هرگونه همکاری و صدور مجوزهای لازم در این مناطق را دارد.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت به وجود 81 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور اشاره کرد وافزود: در حال حاضر حدود 45 درصد این واحدها در شهرکها ونواحی صنعتی مستقر هستند و کمتر از 10 درصد صادرات کشور به صنایع کوچک اختصاص دارد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که شاهد افزایش روند صادرات در این بخش باشیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده ، فشار زیادی به صنایع کوچک و واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها ونواحی صنعتی وارد می کند.

ابریشمی اخذ مالیات برارزش افزوده از واحدهای صنعتی را روش مناسبی ندانست و گفت: بخشی از این مالیات به شهرداری ها پرداخت می شود، این درحالی که شهرداری ها هیچ گونه خدماتی به شهرکهای صنعتی ارایه نمی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با اصلاح این قانون بخشی از درآمدهای دریافتی از محل مالیات برارزش افزوده به شهرکهای صنعتی اختصاص یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *