کیسه های ویژه پسماند خشک به بازدیدکنندگان نمایشگاه عطرسیب ارائه می شود

12:54 - 09 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۸۳۵
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: کارشناسان این مجموعه با اطلاع‌رسانی، ارائه بروشور آموزشی و تحویل کیسه‌های آبی رنگ ویژه پسماند خشک از بازدیدکنندگان استقبال می کنند.
به گزارش گروه جامعه حسین جعفری در تشریح اقدامات سازمان مدیریت پسماند در برگزاری نمایشگاه عطرسیب افزود: سازمان مدیریت پسماند به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری عطر سیب در برگزاری چهاردهمین دوره نمایشگاه  فرهنگی عطر سیب که در آستانه ماه محرم به همت مجموعه شهرداری در بوستان ولایت در حال انجام است؛ مشارکت دارد. 

وی با بیان اینکه کارشناسان این سازمان با اطلاع‌رسانی و اهدای بروشور، آموزش‌های لازم درخصوص مدیریت بهینه پسماند از جمله کاهش تولید، تفکیک، کم حجم‌سازی پسماند فعالیت می کنند، ادامه داد: این کارشناسان توصیه‌هایی پیرامون اجتناب از خريد و مصرف ظروف يک‌بار مصرف تا حد امکان را به شهروندان ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند با مراجعه به غرفه سازمان مدیریت پسماند در نمایشگاه عطر سیب، علاوه بر فراگیری شیوه‌های مدیریت پسماند خانگی و حفاظت از محیط زیست، کیسه‌های آبی رنگ ویژه پسماند خشک را دریافت کنند، تصریح کرد: این کیسه ها برای اجرای طرح تفکیک در مبدا پسماندهای تر و خشک در ایام محرم مورد استفاده قرار دهند.

وی با اشاره به نصب 20عدد مخزن 120لیتری در نقاط مختلف اطراف نمایشگاه به منظور جمع‌آوری پسماندهای خشک و تر ادامه داد: آموزشگرانی نیز در کنار این مخازن مستقر هستند که اطلاعات مربوط به نحوه اجرای طرح تفکیک در مبدا را به بازدیدکنندگان آموزش می‌دهند.

وی تجهیز غرفه جمعیت مردمی کوهستان سبز به اقلام فرهنگی و آموزشی را یکی دیگر از اقدامات سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: جهت تشویق کودکان و جلب توجه آن‌ها به مسایل زیست محیطی و شیوه‌های مدیریت پسماند، مسابقه نقاشی با موضوعات حفظ محیط زیست تفکیک در مبدا پسماند در این غرفه برگزار می‌شود و جوایزی نیز به آن‌ها اهدا خواهد شد.

جعفری در ادامه با اشاره به گسترش استفاده از ظروف یک‌بار مصرف برای پخش نذورات در ایام محرم و مخاطرات فراوان ناشی از آن‌ها، تاکید کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم تا با پرهیز از مصرف ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی تا حد امکان و جایگزینی آن‌ها با ظروف یک‌بار مصرف پایه گیاهی زیست تخریب پذیر به حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت جامعه کمک کنند. 

وی با بیان اینکه متولیان و خادمان هيات‌ها، تکیه‌ها و دسته‌های عزاداری، خانه‌هاي جهاد و ايثار، مساجد و حسينيه‌ها در سطح شهر تهران می‌توانند با حضور در این نمایشگاه که از 2 لغایت 11 مهرماه سال جاری ادامه دارد، یادآور شد: هیئات می توانند نسبت به تامین اقلام مورد نیاز خود با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با توجه به اينكه تمامي اجناس و اقلام ارائه شده در نمايشگاه با تخفيفات حداقل ٢٠ درصدي نسبت به قيمت بازار ارائه می‌شود، اضافه کرد: با ارایه این تخفیفات عموم شهروندان نیز قادر خواهند بود برای تهیه مایحتاج نذورات خود از این مزایا بهره‌مند شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *