جشنواره "بسطامی" فرصتی برای رقابت هنرمندان جوان است

14:56 - 26 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۶۶۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر هنری دومین جشنواره موسیقی "ایرج بسطامی" گفت: این جشنواره فرصتی است که هنرمندان جوان در رقابتی آموزنده برای حفظ ردیف آوازی تلاش‌های زیادی داشته باشند.

: دبیر هنری دومین جشنواره موسیقی "ایرج بسطامی" گفت: این جشنواره فرصتی است که هنرمندان جوان در رقابتی آموزنده برای حفظ ردیف آوازی تلاش‌های زیادی داشته باشند.

به گزارش "حسام الدین سراج" دبیر هنری دومین جشنواره موسیقی ایرج بسطامی در نشست خبری این جشنواره ضمن ارائه گزارشی از روند داوری آثار رسیده به این دوره از جشنواره گفت: برگزاری جشنواره بسطامی یادی از هنرمند توانا و خوش صدای موسیقی این سرزمین ایرج بسطامی است و در عین حال فرصتی است که هنرمندان جوان در رقابتی آموزنده برای حفظ ردیف آوازی تلاش های زیادی داشته باشند.

وی ادامه داد: آواز، میراث فرهنگ غنی مردم ایران زمین است که این روزها در حق آن بسیار جفا رفته و آن را به انزوا برده اند. بنابراین جشنواره بسطامی بر آن است تا با ایجاد عرصه رقابت برای خوانندگان جوان این مرز و بوم فضای مناسب جهت اشاعه آواز ایرانی فراهم آورد.
دبیر هنری دومین جشنواره موسیقی ایرج بسطامی تاکید کرد: سعی ما بر این است که تمامی قضاوت ها در عادلانه ترین شرایط ممکن خود انجام شوند که البته در توضیح نحوه داوری هم بگویم که آثار در 3 مرحله توسط اساتید بررسی می شود و به نحوی که نام یا شناختی از صاحب اثر برای هیات بررسی کننده وجود نداشته باشد نهایتا 3 هنرمند به عنوان افراد برگزیده معرفی خواهند شد.

خواننده آلبوم «مسیحا» در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: این جشنواره مختص به موسیقی ایرانی و آواز ایرانی است و چون ایرج بسطامی خود موسیقی ایرانی می خواند بنابراین ما تلاش خواهیم کرد که فعالیت های این رویداد متمرکز بر این نقطه باشد اما به طور حتم اگر در سالهای آینده بتوانیم مشکلات اقتصادی را نیز مرتفع کنیم به طور حتم از بخش هایی چون موسیقی مقامی و نواحی نیز کارهایی را عرضه خواهیم کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *