تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی خوزستان امضا شد

21:20 - 08 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۶۰۲
تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در استان خوزستان میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خوزستان به امضا رسید.
تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی خوزستان امضا شدبه گزارش گروه جامعه ،در جریان سفر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان خوزستان تعدادی از پروژه‌های زیربنایی و مدارس و طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. در این سفر هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در استان خوزستان میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خوزستان به امضا رسید.
 
مخبر در آیین امضای تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در استان خوزستان اظهار داشت: حقیقتاً هر یک نفر در خوزستان یک شهید زنده است. در زمان جنگ تحمیلی همه‌ خوزستانی‌ها هر شب با همه‌ دارایی خود وداع می‌کردند زیرا مشخص نبود که صبح بیدار شوند یا بیدار نشوند.
 
وی افزود: قاعدتاً نباید خوزستان پس از پایان جنگ تحمیلی و شکوفایی که در سراسر کشور انجام گرفت با چنین مشکلاتی روبه‌رو شود. یک اجحاف مضاعفی در خوزستان انجام شده است زیرا اگر به شهرستان آبادان نگاه کنیم هم‌چنان خرابی ناشی از جنگ در این شهرستان مشخص است.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان‌ حضرت امام(ره) با بیان این‌که اساسی‌ترین مشکل استان خوزستان اشتغال است عنوان کرد: بر این اساس، این ستاد مصمم است که در 3 سال آینده با مشارکت مردمی و دستگاه‌های دولتی مبلغی معادل 20 هزار میلیارد تومان در خوزستان سرمایه‌گذاری شود. در صورتی که این مبلغ سامان‌دهی شود بیش از 30 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد خواهد شد که امیدواريم همه‌ مدیران استانی از آن پشتیبانی کنند تا این پروژه‌ها به سرانجام برسند. وی افزود: تعدادی از این پروژه‌ها شامل فعال‌سازی سه میدان نفتی، احداث کارخانه‌ی تولید کاغذ و سه نیروگاه است.
 
دکتر مخبر افزود: چنان‌چه پروژه‌های یاران جنوبی، مارون و توپال را در اختیار این ستاد قرار دهند نزدیک به 7 هزار شغل در این استان ایجاد می‌شود.
 
وی از دیگر برنامه‌های این ستاد در خوزستان را راه‌اندازی و اجرای پروژه‌های کوچک با مبلغی بالغ بر 120 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در نظر است که با این مبلغ صنایع کوچک و دانش‌بنیان را در استان خوزستان توسعه دهیم.
 
وی ادامه داد: در 5 سال گذشته در مناطق شمالی استان خوزستان در شهرستان‌های اندیکا و لالی با مبلغ 190 میلیارد تومان کار بزرگی در این دو شهرستان انجام شد که در نظر داریم همین اقدام را در شهرستان‌های حمیدیه، شعیبیه، کارون و باوی که به پیشنهاد استانداری خوزستان بوده‌اند انجام دهیم.
 
مخبر با بیان این‌که چهار هزار پروژه در سطح روستاهای کشور انجام شده بیان کرد: این پروژه‌ها در هر منطقه از کشور تنها در صورت محروم بودن مناطق و انجام گرفتن پروژه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش آمار اشتغال انجام خواهد شد.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان‌ حضرت امام(ره) با اشاره به این‌که در کل کشور مشکل 4 هزار روستا را از 30 درصد تا 100 درصد برطرف کرده‌ایم افزود: فعالیت‌های این ستاد عمدتاً در غالب محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال هستند که علاوه بر این موارد پروژه‌های عمرانی دیگری نیز انجام می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: مهم‌ترین دستوری که در جهت اشتغال‌زایی در ستاد انجام شده است این است که به هیچ وجه اجازه‌‌ی استفاده‌ی بیش از 20 درصد از نیرو‌های غیربومی برای پیمانکاران وجود نخواهد داشت و 80 درصد از کارکنان هر پروژه باید بومی و از اهالی خود منطقه باشند.
 
مخبر تأکید کرد: یک بیمارستان فوق تخصصی تنفسی با مشارکت این ستاد در استان احداث خواهد شد که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موافقت خود را با این پروژه اعلام کرده است.
 
وی همچنین اظهار کرد: به ازای هر یک شهید در استان از طریق بنیاد برکت یک فرصت شغلی در خوزستان ایجادمی‌کنیم.
 
 شریعتی استاندار خوزستان نیز در این مراسم اظهار داشت: این تفاهم‌نامه برای افزایش فعالیت‌های خدماتی، مشارکتی و سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی اشتغال و انجام پروژه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در حوزه‌ی سلامت انجام گرفته است و همت ستاد اجرائی فرمان امام (ره) در این راستا مایه‌ی مباهات است.
 
استاندار خوزستان با بیان این‌که اجرای این تفاهم‌نامه سهم به‌سزایی در سطح افزایش اشتغال در خوزستان خواهد داشت گفت: اجرای پروژه‌های این تفاهم‌نامه زمینه‌ی اشتغال فراوانی را برای جوانان مهیا خواهد کرد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *