امضای توافقنامه امنیتی برای مقابله با اشرار/ ایران برای ورود به خاک پاکستان مجوز دارد

14:18 - 26 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۶۵۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه توافقنامه امنیتی بین ایران و پاکستان امضاء شده است افزود: بر این اساس ایران مجوز ورود نظامی به خاک پاکستان را برای برخورد با اشرار دارد.

: عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه توافقنامه امنیتی بین ایران و پاکستان امضاء شده است افزود: بر این اساس ایران مجوز ورود نظامی به خاک پاکستان را برای برخورد با اشرار دارد.

محمد حسن آصفری در گفت‌ و گو با خبرنگار سیاسی میزان، درباره بیتوته کردن گروهک های  تروریستی در خاک پاکستان و ورود به مرزهای ایران برای ایجاد شرارت، اظهار کرد: با توجه به اینکه تروریست‌ها پس از اقدامات تروریستی به سادگی به خاک پاکستان فرارمی‌کند، ایجاد یک حلقه امنیتی می‌تواند برای از بین بردن تروریست‌ها راهگشا باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارتش پاکستان توانایی لازم برای برخورد با گروهک‌های تروریستی را ندارد، ادامه داد: دولت پاکستان نسبت حوادث تروریستی اخیرا پیش آمده اظهار تاسف کرد و به همین علت مقامات دو کشور تلاش کردند با تصویب موافقتنامه‌ همکاری امنیتی بین ایران و پاکستان و با اقدامات نظامی کارآمد مرزهای ایران و پاکستان از اشرار خالی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت پاکستان در این توافقنامه یک سری تعهدات امنیتی را برعهده می‌گیرد که باید به آن ها پایبند باشد، عنوان کرد: ایران و پاکستان یک توافقنامه استراتژیک راهبردی را با هدف افزایش همکاری‌های ضد تروریستی امضا کرده اند.

آصفری یادآورشد: ایران و پاکستان قصد دارند برای اجرای این توافقنامه یک حلقه امنیتی مستحکم تشکیل دهند. 2 طرف علاوه بر آن توافق کردند که با یک تاکتیک راهبردی – امنیتی برای از بین بردن گروهکهای تروریستی در مرز مشترک ایران و پاکستان وارد عمل شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *