تجربه بازنشستگان ارتقا دادگستری را سرعت می‌دهد

22:20 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۳۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
انصاری تجربه بازنشستگان را ارزشمند دانست و گفت: اگر بازنشستگان تمایل داشته باشند آمادگی داریم از تجربیات این عزیزان برای ارتقاء خدمات به مردم استفاده کنیم که قطع یقین این تجربیات در رشد اقدامات موثر است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین در مراسم تجلیل و تکریم از بازنشستگان دادگستری استان قزوین، گفت: در نگرش متعالی قرآن کریم، جایگاه معنوی خانواده به عنوان تأثیرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش سرمایه‌های انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، به نحوی که سلامت اجتماعی و صلابت هر جامعه‌ای را مرهون وجود خانواده‌های سالم و با تقوا است.

وی افزود : اهمیت این موضوع در آموزه های دین مبین اسلام نیز با رعایت مکارم اخلاقی به عنوان رمز تعالی انسانی و عاملی در راستای حفظ امنیت روحی و روانی آحاد جامعه تبلور می‌یابد؛ در این میان آنچه که بیش از همه در توصیه های قرآنی و سخنان گهربار ائمه معصومین علیهم السلام سفارش مؤکد شده؛ جایگاه نهاد خانواده، نقش تربیت در بنیان خانواده و رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان بعنوان بزرگان خانواده و اجتماع بوده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: از آنجائی که نشر و ترویج فرهنگ بزرگداشت مقام شامخ بازنشستگان رسالت تمامی نهادها و سازمانهای مدنی و اجتماعی است؛ از این رو دادگستری نیز به عنوان نهادی عمومی و اخلاق مدار سعی بر آن داشته است با پاسداشت مقام و منزلت قشر معزز بازنشستگان این مهم را در تمامی فرآیندها و فعالیت های خود نهادینه کند.

وی تصریح کرد: سالمندان بزرگوارانی هستند که در کمال صداقت و سختکوشی، بهترین سال های عمر خود را در سنگر کار و خدمت گذرانده و آبادانی و سازندگی را برای میهن عزیزمان به ارمغان آورده اند.

انصاری خاطرنشان کرد: مردان و زنانی که پشتوانه‌ای ارزنده برای استحکام بنیان های اقتصادی، صنعتی و نظام اداری کشور به شمار می روند؛ تردیدی نیست که در گذار از این مسیر پر افتخار خانواده و همسران دلسوز و فداکار با حمایت، همراهی و دلگرمی خود نقشی بی بدیل داشته اند.

وی توضیح داد: بازنشستگی به عنوان امری مهم در زندگی همه شاغلان همواره مطرح بوده و به دلیل اهمیت بالای آن نگاه برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی راهمواره معطوف به خود کرده است.

انصاری اظهار کرد: بر این اساس با توجه به ابعاد و پیامدهای فردی و اجتماعی دوران بازنشستگی، چنانچه آغاز آن با تدابیر از پیش اندیشیده و منطبق با نیازها، روحیات، الزامات و اقتضائات بازنشستگان نباشد می تواند شروع توام با دغدغه و نگرانی را به دنبال داشته و با ایجاد احساسات ناخوشایند تبعات نامناسبی را برای ایشان رقم زند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: از این رو بازنشستگی پایان کار و زندگی نیست بلکه فراهم آمدن فرصتی جدید است تا تجربیات را در اختیار نسل بعد قرار دهیم و در این میان ما آمادگی داریم از تجربیات این عزیزان برای ارتقاء خدمات به مردم استفاده کنیم که قطع یقین این تجربیات در رشد اقدامات موثر است.   

وی یادآورشد: بازنشستگان با توجه به سن و اقتضای زندگی دارای شرایط زندگی جدید هستند که در نتیجه نیازهایشان به نسبت شاغلان متفاوت و بیشتر است و ما سعی می کنیم تا در رفع این کمبودها گام برداریم اگرچه با کاستی‌هایی در تأمین مالی روبرو هستیم ولی به هرحال خود را نسبت به بازنشستگان مدیون و وظیفه‌مند می‌دانیم.

در این مراسم دو تن از بازنشستگان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و به سه تن از بازنشستگان جدید لوح و هدیه و به سایر بازنشستگان نیز لوح تقدیر اهدا شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *