ارزانی اونس جهانی، هدیه نشست نفتی الجزایر/ گرانی دلار، ارزانی اونس را خنثی کرد

15:12 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۳۶۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در پی برگزاری نشست نفتی الجزایر، بازار جهانی طلا دستخوش تغییر شد ارزش هر اونس جهانی در روزجاری نسبت به اولین روز هفته با کاهش 17 دلاری روبرو شده است.
ارزانی اونس جهانی، هدیه نشست نفتی الجزایر/ گرانی دلار، ارزانی اونس را خنثی کرد

به گزارش  خبرنگار گروه اقتصاد در طی دو روز گذشته نشست نفتی الجزایر برگزار شد که در این نشست قرار بر آن بود تا در رابطه با فریز نفتی و قیمت مناسب برای نفت تصمیم گیری شود.

قبل از آغاز نشست کشورهای مختلف نظرات خود را به صورت سربسته اعلام کرده بودند که در این میان لیبی اعلام کرده بود وارد فریز نفتی نمی‌شود وصحبت‌های وزارت نفت ایران و بیژن نامدار زنگنه نشان از آن داشت که ایران حاضر به فریز میزان تولید نفت خود نخواهد بود.

با این شرایط نشست الجزایر  آغاز به کار کرد و در حالی که اونس جهانی در ابتدای هفته قیمت 1338دلار را به خود دیده بود روند نزولی را در دستور کار قرار داد.

بررسی‌ها نشان از آن دارد در طی چند روز گذشته اونس جهانی حدود 17 دلار کاهش قیمت به ثبت رسانده است.

در این رابطه محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه فروشندگان طلا وجواهر به میزان، گفت: در طی چند روز اخیر با برگزاری نشست الجزایر ارزش دلار تقویت شد که این افزایش ارزش دلار نرخ اونس جهانی را با کاهش روبرو کرده است.

وی افزود: نرخ فعلی اونس جهانی نسبت به نرخ ابتدای هفته با 17 دلار کاهش روبرو شده است و این در حالی است که رشد دلار نسبت به دیگر ارزها مشهود بوده و ارزش دلار نسبت به ریال روند صعودی به خود گرفته است.

کشتی آرای تصریح کرد: با رشد دلار نسبت به ریال قیمت طلا در بازار داخلی از میزان کاهش اونس جهانی تبعیت نکرده و قیمت سکه تمام گواهی بر این ادعا است.

وی گفت: روز شنبه با توجه به اونس 1337 دلاری سکه تمام یک میلیون 117 هزار تومان معامله می‌شد و این در حالی است که در روز جاری با کاهش 17 دلاری اونس از سکه تمام بهار یک میلیون و 115 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه پیش بینی برای آینده بازار جهانی طلا متصور است، گفت: با توجه به اینکه در دو روز آینده شاخص‌های بسیار مهم کشور کانادا و آمریکا اعلام می‌شود و از سوی دیگر  تصمیمات نفتی اعضای اوپک بر بازار جهانی طلا تاثیر گذار خواهد بود، نمی‌توان پیش بینی برای این بازار داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *