بازرسی از 30 شعبه شورای حل اختلاف استان یزد در شش ماه نخست امسال

13:18 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۲۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شورای حل اختلاف از بازرسی از 30 شعبه شورای حل اختلاف استان یزد در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.
بازرسی از 30 شعبه شورای حل اختلاف استان یزد در شش ماه نخست امسالبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمد رضا حداد معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شورای حل اختلاف از بازرسی از 30 شعبه شورای حل اختلاف استان یزد در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی افزود: این بازرسی ها از 9 حوزه قضایی و با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت شعبات شورا در جهت خدمت رسانی به مراجعین و بالا بردن سطح حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفت.

حداد تصریح کرد: با شناخت نقاط ضعف و کاستی ها و همچنین نقاط قوت ، مشکلات و نواقص پس از تجزیه و تحلیل  ، جهت رفع به مقامات مسئول گزارش می شود و پیگیری لازم تا اطمینان از رفع موانع و مشکلات انجام خواهد شد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: بازرسی ها ، سالانه دو مرتبه از تمام شعب شورای حل اختلاف انجام خواهد شد و در مواقع ضروری نیز این بازرسی ها به صورت سرزده و غیر مترقبه نیز صورت خواهد گرفت.

وی به حضور مسئول حفاظت و اطلاعات شورای حل اختلاف در بازرسی ها نیز اشاره کرد و گفت: دفاتر ، پرونده ها ، اماکن ، اموال و تجهیزات شوراها و نحوه ارایه خدمات فرهنگی و خدماتی در این بازرسی ها توسط مسئول حفاظت و اطلاعات شورا مورد دقت و بررسی قرار می گیرد تا در همه زمینه ها شرایط ارتقاء کمی و کیفی خدمات شورا فراهم شود.

حداد ، ایجاد شعب صلحی را راهکاری برای کاهش دعاوی و مراجعات به دادگستری عنوان و بیان کرد : قانونگذار با تأسیس شعب صلحی شورای حل اختلاف ، راهکار مناسبی را برای کاهش دعاوی و کاهش مراجعات به دادگستری ها و دادسرا ها اتخاذ نموده و انتظار است قضات محاکم ، دادستانها و روسای دادگستری ها با تعامل و همکاری در جهت توجه به این خواسته مشروع قانونگذار گام بردارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *